• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • روزنامه اکسپرس، چاپ لندن، از فرار مقام‌های جمهوری اسلامی و بستگانشان با اختصاص بخشی از فرودگاه بین‌المللی تهران به آنها خبر دارد

روزنامه اکسپرس، چاپ لندن، از فرار مقام‌های جمهوری اسلامی و بستگانشان با اختصاص بخشی از فرودگاه بین‌المللی تهران به آنها خبر دارد

پیام جوان: پس از انتشار گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی برای به دست آوردن پاسپورت‌های غربی به منظور فرار از کشور و تحت تعقیب نگرفتن، روزنامه اکسپرس،‌ چاپ لندن، از فرار مقام‌های جمهوری اسلامی و بستگانشان با اختصاص بخشی از فرودگاه بین‌المللی تهران به آنان خبر داد.

به گزارش ایران اینترنشنال، روزنامه اکسپرس با اشاره به گسترش اعتراضات سراسری در ایران نوشت مقام‌های جمهوری اسلامی و بستگانشان از دو هفته پیش در حال فرار از کشور هستند و تلاش می‌کنند برای خود پاسپورت بریتانیایی تهیه کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع بدون ذکر نام، از اختصاص بخشی از فرودگاه بین‌المللی تهران به این موضوع و همچنین کرایه «پنج پرواز» در روز برای فراری دادن خانواده‌ها خبر داد.

این روزنامه همچنین به نقل از یک منبع ایرانی اعلام کرد نزدیکان مقام‌های جمهوری اسلامی از خروجی‌های خاص به هواپیماها برای پروازهای بین‌المللی منتقل می‌شوند.

پیش از این باب استوارت، نماینده پارلمان بریتانیا گفت «شایعات قابل توجهی» شنیده شده که مقام‌های تراز اول جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند لندن را به «پناهگاه امن» خود تبدیل و پاسپورت بریتانیایی‌ دریافت کنند.

معاون وزارت امور خارجه بریتانیا اما از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت آن را بررسی می‌کند.

جیلیان کیگان، معاون وزیر امور خارجه بریتانیا در پاسخ به این نماینده گفت: «بدیهی است که ما قانون خود را اینجا در بریتانیا داریم اما در رابطه با شایعاتی که او در مورد [درخواست اشخاص تراز اول جمهوری اسلامی] برای پاسپورت شنیده، من آن‌ها را نشنیده‌ام اما مطمئنا آن را بررسی خواهیم کرد.»

در هفته‌های گذشته و همزمان با خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، گزارش‌های مختلفی درباره تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی برای فرار از ایران منتشر شده است.

  پیکه دستمزد بازیکنانش را کاهش می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان