• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • فراخوان‌های گسترده برای برگزاری تجمع در شهرهای ایران و دیگر نقاط جهان

فراخوان‌های گسترده برای برگزاری تجمع در شهرهای ایران و دیگر نقاط جهان

پیام جوان: در ادامه قیام علیه جمهوری اسلامی و حمایت‌ جهانی از این خیزش سراسری، شماری از چهره‌ها و گروه‌ها برای دور جدید تجمعات خیابانی فراخوان دادند. یکی از این فراخوان‌ها برای تشکیل زنجیره انسانی در شهرهای جهان است. در ایران نیز جوانان محلات شهرهای مختلف فراخوان برگزاری تجمع صادر کردند.

به گزارش ایران اینترنشنال، در داخل کشور، جوانان محلات تهران با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به چهلم نیکا شاکرمی، نوجوان کشته‌ شده در اعتراضات، از مردم خواستند از روز پنج‌شنبه (پنجم آبان) هر روز ساعت ۱۶ به خیابان‌ بیایند.

این گروه با اشاره به نزدیک بودن زادروز کوروش بزرگ نوشت: «هفته دوم آبان را برای آخوندها و مزدورانشان به جهنم تبدیل می‌کنیم.»

هم‌زمان با آنان، گروه جوانان محلات تبریز هم در فراخوانی از مردم برای تجمع در خیابان‌ها در روز پنج‌شنبه پنجم آبان‌ ماه دعوت کرد.

جوانان محلات تبریز در بیانیه خود نوشت از روز پنج آبان هر روز در تبریز «روز فراخوان» اعتراض است.

در انزلی هم گروه جوانان محلات انزلی در اطلاعیه نخست خود، از مردم این شهر خواست تا روز پنجم آبان همزمان با چهلمین روز درگذشت نیکا شاکرمی، از ساعت ۱۲ ظهر مغازه‌های خود را تعطیل کنند و همچنین تجمعی را در میدان انزلی تشکیل دهند.

در کنار این گروه‌ها، جمعی از زنان دادخواه هم برای تجمع سراسری در روز شنبه هفتم آبان فراخوان صادر کردند.

در خارج از ایران، حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی، فراخوانی برای تجمع در قالب زنجیره انسانی در روز شنبه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) صادر کرد.

پس از تجمع ده‌ها هزار نفری ۲۲ اکتبر در برلین که با فراخوان او و انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی شکل گرفت، اسماعیلیون در فراخوان جدید خود با تکرار عنوان «وقتش رسیده است»، دعوت به ایجاد زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا کرد.

  خسارت 1500 میلیاردی سیل به زیرساخت های ارتباطی

بر اساس این فراخوان، شنبه بیست و نهم اکتبر در چندین شهر و ایالت از کشورهای کانادا، آلمان، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، سوئد، سوییس، اسکاتلند، آمریکا و …، زنجیره انسانی تشکیل خواهد شد.

روز چهارشنبه همزمان با چهلمین روز قتل مهسا امینی، خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی اوج گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، تجمع‌های گسترده‌ اعتراضی در شهرهای مختلف ایران، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب از جمله در تهران، مشهد، شیراز، اراک، قزوین، بندر انزلی و شهرهای دیگر شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان