• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • فراخوان گروه‌ها و اقشار مختلف در ایران برای گردهمایی و راهپیمایی اعتراضی در روز چهارشنبه چهارم آبان

فراخوان گروه‌ها و اقشار مختلف در ایران برای گردهمایی و راهپیمایی اعتراضی در روز چهارشنبه چهارم آبان

پیام جوان: گروه‌ها و اقشار مختلف در ایران با انتشار فراخوان‌هایی اعلام کردند روز چهارشنبه چهارم آبان، همزمان با چهلمین روز کشته شدن مهسا امینی، با شعار «زن، زندگی، آزادی» گردهم‌ می‌آیند و راهپیمایی اعتراضی برگزار می‌کنند.

به گزارش ایران اینترنشنال، گروه جوانان محلات تهران با انتشار اطلاعیه شماره ۱۴ خود، از همه مردم ایران دعوت کرد تا در محلات اطراف دانشگاه‌ها و بازار، در روز چهارشنبه چهارم آبان و روزهای بعد از آن از ساعت ۱۱ صبح تجمع کنند.همچنین در این اطلاعیه از مردم دعوت شده که از ساعت ۱۵ هر روز در محلات مختلف تهران و سراسر ایران تجمع‌ها و تظاهرات اعتراضی برگزار شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: «ما از هر اقدامی برای ضربه زدن به حکومت ظالم و فاسد اسلامی حمایت می‌کنیم و آتش این انقلاب را روشن نگاه می‌داریم تا سایر عوامل لازم از جمله همراهی بیشتر مردم در داخل و خارج اتفاق بیفتد.»

جمعی از فعالان حقوق زنان ایران هم با انتشار فراخوانی نوشتند که روز چهار‌شنبه به مناسبت چهلمین روز قتل مهسا امینی واعتراضات سراسری، برای «برابری، عدالت و برای زن زندگی آزادی خیابان‌ها را فتح می‌کنیم».

در این فراخوان آمده است: «اکنون نزدیک به ۴۰ روز است نام ژینا (مهسا) امینی را چون نماد آزادی در خیابان‌ها فریاد می‌زنیم و هر روز به عزای ژینای دیگری می‌نشینیم. اکنون می‌دانیم که آزادی زندگی است و زندگی مقاومت است. می‌دانیم که تک‌تک ما رهبران این انقلاب هستیم و صدای حق‌خواهیمان بلندتر از آن است که به مصادره دربیاید.»

  دادگاه انقلاب اسلامی تهران، ریحانه انصاری نژاد، فعال کارگری، را به چهار سال حبس محکوم کرد

این فعالان حقوق زنان تاکید کردند: «در این ۴۰ روز دستگاه سرکوب از هیچ شری فروگذار نکرد. فرزندان‌مان را از مدارس ربودند و کشتند. معلمان و کارگران را سرکوب کردند. کارخانه‌ها و دانشگاه‌ها را پادگان کرده‌اند. زنان معترض را در خیابان‌ها به صورت سیستماتیک آزار و اذیت دادند. نمازگزاران را در صفوف نماز به رگبار بستند، زندان‌ها را به آتش کشیدند، کوشیدند فریاد حق‌طلبی ملت کرد و ترک و بلوچ و لر و عرب و ترکمن و … را با قساوتی دوچندان در هم شکنند، غافل از آن‌که مردمی که به پا خاسته‌اند دیگر از پا نمی‌نشینند.»

قرار است این فعالان زن ساعت پنج عصر روز چهارشنبه چهارم آبان در خیابان شریعتی تهران از پیچ‌شمیران تا میدان تجریش و میادین اصلی در دیگر شهرها تجمع کنند.

همچنین در این میان فراخوان‌های پراکنده‌ای نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در حالی که روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی به تجمع پزشکان در شیراز حمله کردند، اعضای نظام پزشکی در تهران و اصفهان اعلام کردند که در اعتراض به دخالت نیروهای امنیتی در روند درمان در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تجمع خواهند کرد.

همچنین در یک فراخوان به تظاهرات در ایلام که با عنوان «آخرین هشدار به سپاه پاسداران در ایلام» به مناسبت چهلمین روز قیام سراسری مردم ایران برای آزادی منتشر شده، آمده است: «اگر سپاه ایلام همچنان به بازداشت جوانان انقلابی ادامه دهد و مردم راسرکوب کند، پرونده فساد اخلاقی سرکرده‌هایش را بر ملا می‌کنیم.»

در تبریز نیز گروه جوانان محلات این شهر فراخوانی را برای تجمع در روز چهارشنبه چهارم آبان در تمام محلات، مدارس، بازار و دانشگاه‌های تبریز صادر کردند.

  South Korea wants US to backtrack on Iran decision

در این فراخوان آمده است: «هر دختر و پسر ، هر زن و مرد و هر ایرانی آزادی‌خواه و خسته از ظلم و خفقان و به جان آمده از فشار های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جمهوری اسلامی، یک انقلابی است در انقلاب زن ،زندگی، آزادی و به تعداد آن‌ها ابتکار هست و راه ابراز اعتراض.»

جوانان محلات تبریز اضافه کردند: «این نبرد را انتهایی غیر از پیروزی نیست. این بار دیگر کوتاه نخواهیم آمد. بس است! این همه نالایقی، این همه دزدی، این همه کاسبی به نام دین، دیگر بس است.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان