• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند فایده عجیب درباره نوشابه

چند فایده عجیب درباره نوشابه

پیام جوان: در این مقاله قصد داریم به چند فایده نوشابه اشاره کنیم و نقاط مثبت این نوشیدنی محبوب را مورد بررسی قرار دهیم. نوشابه، غیر از نوشیدن، کاربردهای دیگری نیز دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند برای شما جالب باشد.

برق انداختن سکه

اگر به جمع کردن سکه‌ علاقه‌مند هستید و سکه‌هایتان در اثر گرد و غبار و چربی حالت کدری به خود گرفتند، نگران نباشید. کافی است سکه‌ها را حدود یک ساعت در یک لیوان نوشابه سیاه قرار دهید، سپس سکه‌ها را با یک پارچه خشک و تمیز خشک کنید و از درخشش آن‌ها لذت ببرید، گویی به تازگی ضرب شده باشند. نوشابه هر گونه زنگ زدگی را برطرف کرده و درخشندگی سکه‌ها را باز می‌گردانند.

پاک کردن روغن و گریس از روی لباس

وقتی لباس شما به هر دلیلی به روغن یا گریس آغشته شده است، می‌توانید از فواید نوشابه برای چربی زدایی لباس خود استفاده کنید. به این صورت که مقداری نوشابه را بر روی لباس مورد نظر بریزید. سپس آن را به خوبی بشویید. در پایان حتماً قطره‌های روغن و گریس از روی لباستان پاک خواهند شد.

کمک به رشد گیاهان یکی از فواید نوشابه

برخی از گیاهان مانند گیاه برگنیا کراسیفولیا و آزالیا مقدار کم نوشابه در خاک خود را دوست دارند. در واقع اضافه کردن مقدار کمی نوشابه به خاک، اسیدیته مورد پسند این نوع گیاهان را فراهم می‌کند. در نتیجه، گیاه می‌تواند رشد بهتری داشته باشد.

از طرف دیگر اسید سیتریک موجود در نوشابه به تجزیه مواد آلی موجود در خاک کمک می‌کند. در نتیجه میکروارگانیسم‌ها می‌توانند به خوبی مواد مغذی خاک را جذب کرده و به فعالیت بپردازند. در نهایت این مورد از فواید نوشابه به بهبود کیفیت خاک کمک موثری می‌کند.

  درباره‌ی تاثیر ویتامین C در دوران بارداری بیشتر بدانید

از بین بردن علف‌های هرز

از نوشابه سیاه برای از بین بردن علف‌های هرز جوانه زده در ترک پیاده روها خارج از خانه، دیوارهای بیرونی خانه یا باغچه استفاده کنید. زمان ایده آل برای خلاص شدن از شر علف‌های هرز بیشتر در بهار و پاییز یا زمانی است که آن‌ها به طور فعال در حال رشد کردن هستند.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

اگر برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و توالت در منزل مواد شوینده نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم به جای شوینده‌های معمول، نوشابه را امتحان کنید. کربنات موجود در این نوشیدنی، آلودگی و جرم را از بین می‌برد و به درخشندگی سرویس بهداشتی کمک می‌کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری نوشابه سیاه را روی محدوده مورد نظر بریزید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با کمک یک برس آن نواحی را تمیز کنید.

حجم دهنده مو سر

اگر موهای لخت و کم حجمی دارید، می‌توانید از نوشابه برای حجم دادن و فر کردن موهایتان استفاده کنید. برای این کار مقداری نوشابه روی موهایتان بریزید و بعد با آب بشویید. اگر نیاز بود، مجددا این کار را تکرار کنید.

جدا کردن آدامس

در صورت چسبیدن آدامس به موهایتان، نیازی نیست قسمت‌هایی از مو را بچینید. به جای آن مقداری نوشابه روی موها بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. بعد از چند دقیقه، آدامس به راحتی از موها جدا می‌شود.

عامل زنگ زدایی

از نوشابه سیاه می‌توان برای پاک کردن لکه از روی قابلمه‌های مسی و فلزات زنگ زده استفاده کرد. فقط تکه فلز زنگ زده را در یک کاسه نوشابه قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید، پس قابلمه یا فلزات آغشته به نوشابه را با یک دستمال تمیز پاک کنید. از همین ویژگی برای جدا کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده هم استفاده می‌کنند.

  خواص بی نظیر سماق برای کاهش ابتلا به بیماری دیابت و چربی خون

التیام نیش عروس دریایی

اگر به هنگام شنا در دریا توسط یک عروس دریایی نیش زده شدید، حتماً از نوشابه استفاده کنید. جالب است بدانید که ریختن نوشابه روی جای نیش عروس دریایی می‌تواند تا ۷۵ درصد در کاهش درد مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان