• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • اعتقاد شرکت کوالکام درباره منقضی شدن تلفن‌های همراه دوربین‌های DSLR

اعتقاد شرکت کوالکام درباره منقضی شدن تلفن‌های همراه دوربین‌های DSLR

پیام جوان: نام دوربین‌های DSLR تا به امروز نماد قدرت در دوربین‌ها محسوب می‌شدند ولی کوالکام معتقد است که به زودی شاهد این خواهیم بود که دوربین تلفن‌های همراه هوشمند از این نوع دوربین پیشی خواهد گرفت.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، نایب رییس شرکت کوالکام در بخش مدیریت محصول و دوربین‌ها به تازگی در یک مصاحبه با مرکز خبری Android Authority از آینده دوربین‌ها صحبت کرده است.

بر اساس گفته‌های این فرد که جود هیپ نام دارد، تاریخچه‌ای جالب از دوربین‌های تلفن همراه و رقابت آن‌ها با دوربین‌های DSLR وجود دارد که در طول تاریخ این رقابت، شرایط در حال نزدیک‌تر شدن کیفیت بین این دو محصول است.

کوالکام که در جهان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه شناخته می‌شود، پیش‌بینی‌های خود در زمینه پردازش تصویر به نحوی می‌بیند که دوربین‌های تلفن‌های همراه بتوانند به سطحی بسیار بالاتر بروند. هیپ در این باره می‌گوید: «توان پردازشی اسنپ دراگون نسبت به چیزی که در بهترین دروبین‌های کنون و نیکون می‌بینید بهتر است.»

او در ادامه افزود: «این دلیل اصلی این امر است که ما در حال شکستن مرزهای کیفیت تصویر هستیم زیرا علیرغم اینکه ما عدسی‌ها و حسگرهای کوچک‌تری را در اختیار داریم، پردازش‌های بزرگ‌تر و متعددی را انجام می‌دهیم که حتی بهترین دوربین‌های DSLR نیز امکان انجام این کار را ندارند.»

گفته‌های هیپ تا حد بسیار زیادی خودش را در استفاده از هوش مصنوعی در ثبت عکس تلفن‌های همراه نشان می‌دهد. با این وجود به نظر می‌رسد که قدرت دوربین‌های DSLR توسط این مدیر کوالکام ساده انگاشته شده است.

با این حال آمار و ارقام چه می‌گویند؟ براساس گزارش‌های فروش، در ابتدای سال ۲۰۲۲ شاهد جهش ۱۳۱٫۸ درصدی فروش سالانه دوربین‌های DSLR بودیم ولی این مقدار با کاهش موجودی عدسی‌های دوربین‌های بدون آینه، شروع به سقوط کرد.

  دلیل محبوبیت نام Twitter نسبت به X بین کاربران برای چیست؟

از سوی دیگر از سال ۲۰۲۰ تا به امروز شرکت‌های نیکون و کنون اقدامی برای تولید نسل‌های تازه محصولات خود نکرده است و مدل‌های جدید عرضه شده رسما زیرگروه‌های نسل‌های پیشین بوده‌اند. به این ترتیب باید گفت که این شرکت‌ها به صورت غیررسمی چندی است که DSLR را در اولویت خود قرار نداده‌اند.

هیپ برپایه موارد یاد شده گفت: «ما به زودی اعلامی رسمی خواهیم داشت که نشان می‌دهد که سخت‌افزار اختصاصی برای مدیریت بخش‌های مختلف صحنه عکاسی در نظر خواهیم گرفت. سخت‌افزارهای یاد شده می‌دانند که برای پیکسل‌های مربوط به پوست و مو یا بافت پارچه، چمن و یا تصاویر پس زمینه، باید چه کاری انجام شود. به این ترتیب تمامی این برداشت‌های مختلف بر روی خروجی اعمال خواهند شد که هر یک بر پایه سخت‌افزار اختصاصی خود خواهند بود.»

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان