• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • افت ناگهانی قیمت بیت کوین و اتریوم و علت آن

افت ناگهانی قیمت بیت کوین و اتریوم و علت آن

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۲ ظهر به وقت ایران روی ۴۵ هزارو ۴۸۸ دلار قرار داشت و قیمت این ارز دیجیتال نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۳ درصد افت کرده بود. سرمایه بازار بیت کوین به دنبال این افت ناگهانی به ۸۵۶ میلیارد دلار رسید. کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ هزار و ۲۸۵ دلار و بیشترین قیمت آن ۵۲ هزار و ۴۴۶ دلار ثبت شده بود.

در نتیجه بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۱ درصد اختلاف داشتند. مشاهده می‌شود که تغییرات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بسیار شدید بود.

قیمت اتریوم روی ۳ هزار و ۳۲۷ دلار قرار داشت، این ارز دیجیتال بازدهی منفی ۱۴ درصدی را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده بود و سرمایه آن روی ۳۹۲ میلیارد دلار قرار داشت. اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۷ درصد بود.

علت اصلی افت قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

ال سالوادور در روز سه‌شنبه به اولین کشور جهان که بیت کوین را به عنوان وسیله قانونی مبادله قبول کرد، تبدیل شد، این در حالی بود که هشدارهای زیادی به این کشور در مورد ریسک این اقدام داده می‌شد. چند ساعت پس از این رویداد مهم، رئیس‌جمهور ال سالوادور گفت، کیف پول دیجیتالی که برای این نقل و انتقالات مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارآمد نیست.

همراه با این رویداد حجم فروش‌ها در بازار بیت کوین به صورت ناگهانی افزایش یافت و سرمایه بازار ارزهای دیجیتال حدود ۳۰۰ میلیارد دلار افت کرد.

  حباب معنادار در بازار سکه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان