• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • برنده روسی جایزه صلح نوبل، مدال جایزه خود را به مبلغ ۱۰۳.۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخت تا برای کودکان اوکراینی که در نتیجه جنگ بی‌خانمان شده‌اند، پول جمع‌آوری کند

برنده روسی جایزه صلح نوبل، مدال جایزه خود را به مبلغ ۱۰۳.۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخت تا برای کودکان اوکراینی که در نتیجه جنگ بی‌خانمان شده‌اند، پول جمع‌آوری کند

دمیتری موراتوف، روزنامه‌نگار روسی و یکی از برندگان جایزه نوبل صلح سال گذشته، روز دوشنبه مدال جایزه خود را به مبلغ ۱۰۳.۵ میلیون در یک حراجی فروخت تا از این طریق برای کودکان اوکراینی که به خاطر حمله نظامی روسیه بی‌خانمان شده‌اند، پول جمع‌آوری کند.

حراج هریتیج که این مدال را به حراج گذاشت اعلام کرد مبلغ کامل حاصل از فروش مدال موراتوف صرف برنامه سازمان یونیسف برای کودکان آواره اوکراینی خواهد شد.

موراتوف، سردبیر روزنامه نوایا گازتا که منتقد شدید سیاست‌های کرملین است، سال ۲۰۲۱ به همراه ماریا رسا از کشور فیلیپین برنده جایزه نوبل صلح شد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، حدود دو هفته پیش اعلام کرده بود که بیش از پنج میلیون کودک اوکراینی به خاطر جنگ در کشورشان به کمک‌های انسان‌دوستانه نیازمندند.

به گفته این نهاد، حدود سه میلیون کودک در داخل اوکراین به کمک نیاز دارند و حدود ۲.۲ میلیون کودک نیز که پس از حمله نظامی روسیه از اوکراین گریخته‌اند به کمک‌های انسان‌دوستانه وابسته هستند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز

  واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تهدید جدید ابراهیم رئیسی در زمینه حجاب: انتخاب پوشش حقی شخصی است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان