• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی و تاثیر منفی آن بر سلامت روان افراد

استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی و تاثیر منفی آن بر سلامت روان افراد

پیام جوان: به نقل از مدیکال نیوز، در مطالعه اخیر، محققان عنوان کردند روان رنجوری بالا با افزایش خطر ابتلاء به افسردگی در عرض شش ماه مرتبط است.

از سوی دیگر، توافق پذیری پایین با خطر افسردگی بیشتر در آن دوره همراه بود.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که از هر ۲۰ بزرگسال، یک نفر با افسردگی زندگی می‌کند، که علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

این اختلال خلقی رایج اما جدی منجر به احساس غم و اندوه مزمن بدون درمان شناخته شده می‌شود. می‌تواند در تفکر، عملکرد روزانه و خواب اختلال ایجاد کند.

در حالی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به افزایش دانش و ارتباطات اجتماعی کمک کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد ممکن است بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

محققان شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی ممکن است خطر ابتلاء به افسردگی را برای ویژگی‌های شخصیتی خاص افزایش دهد، زیرا این مطالعه نشان داد که افراد دارای وظیفه‌شناسی پایین با استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی بیشتر احتمال دارد با انزوای اجتماعی روبرو شوند.

مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه آرکانزاس انجام شد، چگونگی تأثیر ویژگی‌های شخصیتی بر ایجاد افسردگی مرتبط با استفاده از رسانه‌های اجتماعی را بیشتر بررسی می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که اختلالات خلقی مانند افسردگی در اوایل بزرگسالی شروع می‌شود.

تحقیقات نشان داد که بزرگسالان جوان با “حداقل علائم افسردگی” احتمال بیشتری دارد که علائم بدتری را در صورت استفاده از رسانه‌های اجتماعی گزارش کنند.

  فوائد شگفت انگیز پیاده‌روی روزانه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان