• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • آزمایش ​​​​پروژه کیوسک مکالمه ویدیویی استارلاین گوگل در دنیای واقعی

آزمایش ​​​​پروژه کیوسک مکالمه ویدیویی استارلاین گوگل در دنیای واقعی

پیام جوان: وب سایت آرس تکنیا گزارش کرد این شرکت اواخر امسال نمونه‌های اولیه پروژه استارلاین را به زودی در بعضی از دفاتر شرکت‌های همکار این شرکت به صورت آزمایشی نصب خواهد کرد. به عبارت دیگر، گوگل خواهد دید “پنجره‌های جادویی” خارج از آزمایشهای انجام شده در داخل مجتمع این شرکت، چطور کار می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکای گوگل در این برنامه شامل شرکت‌هایی نظیر سلزفورس، تی‌موبایل و وی‌ورک هستند. آزمایش‌های داخلی شامل بیش از ۱۰۰ شرکت در بخش‌های سلامت، رسانه و خرده فروشان هستند.

پروژه استارلاین در واقع تلاش برای ایجاد یک سیستم تله پرزنس (حضور از راه دور) است. هر شرکت کننده در کیوسکی مجهز به دوربین و پروژکتورهای مادون قرمز می‌نشیند که تصویر سه بعدی واقع گرایانه‌ای ایجاد می‌کنند و ضبط صوتی فضایی، این تصور را ایجاد می‌کند که صدا از دهان شخصیت دیجیتالی بیرون می‌آید.

این سیستم با نمایشگر بدون عینک ۸ کی ۶۵ اینچی، این تصور را ایجاد می‌کند که فرد دیگر درست مقابل شما نشسته است. چنین سیستمی، امکان دیدارهای مجازی را فراهم می‌کند که دیگر نیازی نیست فرد به مونیتور رایانه مجهز به وبکم، خیره شود.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، گوگل به هزینه پروژه استارلاین اشاره نکرده است اما این فناوری مسلما گران است و فضای زیادی را می گیرد. شاید زمان عرضه این فناوری هم چندان مناسب نباشد. این پروژه درست زمانی عرضه می‌شود که دورکاری و مدل کار ترکیبی کاهش پیدا کرده و افرادی بیشتری به راحتی به محل کار برمی‌گردند تا تعامل حضوری داشته باشند. مخاطبان این فناوری به اندازه یک سال پیش نیستند و انتظار نمی‌رود که افزایش پیدا کنند.

  جزییاتی درباره‌ به‌روزرسانی جدید Google Chrome

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان