• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • عدم قطعیت در بازار دلار ایران؛ خروج دلار از افغانستان ممنوع شد

عدم قطعیت در بازار دلار ایران؛ خروج دلار از افغانستان ممنوع شد

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا روز گذشته روند صعودی را دنبال کرد و در نهایت پشت مرز ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان متوقف شد. قیمت دلار عصر روز گذشته ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان بود.

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز مسیر کاهشی را دنبال کرد و روی ۲۷ هزار و ۴۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار آمریکا در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار تومان ایستاد.

خروج دلار از افغانستان ممنوع شد

در شبکه‌های اطلاع رسانی مربوط به مبادله ارز خبری به چشم می‌خورد مبنی بر اینکه طالبان خروج دلار آمریکا و آثار باستانی از افغانستان را ممنوع کرد. با توجه به اینکه بازار هرات به عنوان یک بازار مجاور بر روند قیمتی بازار داخل تاثیرگذار است، ممنوعیت خروج دلار از هرات می‌تواند قیمت دلار در داخل کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

عدم قطعیت در بازار دلار

به هر روی قیمت دلار در محدود ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان گرفتار شده است و فعالان بازار انتظار تعیین شدن مسیر قطعی مذاکرات و سیاست‌های ارزی دولت جدید را می‌کشند.

روند قیمتی دلار در میان‌مدت برای فعالان بازار مبهم است و آن‌ها با قدرت در موقعیت خرید یا فروش قرار نمی‌گیرند. وضعیت سمت ریاست بانک مرکزی نیز که می‌تواند در روند حرکت قیمت دلار تاثیرگذار باشد، هنور تعیین نشده است. به گفته وزیر اقتصاد، گفتگوها برای انتخاب رئیس بانک مرکزی هنوز به نتیجه نرسیده، گزینه‌هایی مطرح هستند، ولی تصمیمی گرفته نشده است.

  قیمت دلار و یورو در بازار تهران - ۲۰ اردیبهشت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان