• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تیم والیبال زنان سایپا ایران در مرحله نیمه نهایی بازی را به حریف قزاقستانی خود واگذار کرد

تیم والیبال زنان سایپا ایران در مرحله نیمه نهایی بازی را به حریف قزاقستانی خود واگذار کرد

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، پس از صعود تاریخی تیم والیبال زنان سایپا به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، شاگردان مریم هاشمی امروز از ساعت ۱۲ به وقت تهران، باید به مصاف آلتای قزاقستان در مرحله نیمه نهایی می‌رفتند؛ حریفی که در مرحله گروهی دختران سایپا را در سه ست شکست داده بود و امروز شاگردان هاشمی هم برای انتقام و هم برای شکستن طلسم نرسیدن به فینال و ادامه تاریخ‌سازی پا به میدان گذاشتند.

ست اول بازی نزدیک و جذاب دنبال شد، شبنم علیخانی پاسور و مونا آشفته پشت خط زن تیم سایپا نمایش عالی از خود نشان دادند اما در نهایت این ست با برتری ۲۵-۲۱ قزاق‌ها به پایان رسید؛ آن‌هم در شرایطی که بخش مهمی از این ست، سایپایی‌ها از حریف خود پیش بودند اما در نهایت بازی را واگذار کردند.
ست سوم اصلا مطابق انتظار خودروسازان پیش نرفت و شاگردان مریم هاشمی از همان ابتدا نتوانستند نمایش خوب خود در دو ست قبلی را تکرار کنند و فاصله از شروع ست با آلتا زیاد شد و قزاق‌ها توانستند حاشیه امنی را برای خود ایجاد کنند؛ البته که در اواخر ست، دوباره سایپایی‌ها به فرم خوب خود بازگشتند اما این برای جبران اختلاف زیاد ایجاد شده کافی نبود و بازی با برتری ۲۵-۱۵ در این ست به پایان رسید.

ست چهارم یک دوئل تماشایی میان سایپا و آلتا برگزار شد؛ چرا که در ابتدای این ست، سرویس‌های دیدنی مهسا صابری امیدها برای بازگشت سایپا به بازی را دوچندان کرد و شاگردان هاشمی را پیش انداخت اما در ادامه تجربه بازیکنان آلتا، حریف قزاق را به بازی بازگرداند و حتی آن‌ها توانستند از سایپا در نتیجه این ست هم پیشی بگیرند.

  صحبت‌های روبرت لواندوفسکی، درباره توانایی بارسا برای قهرمانی در چمپیونزلیگ

اما ست چهارم ست پایانی بازی بود، هر چند که در پایان این ست رالی‌های تماشایی میان بازیکنان دو تیم شکل گرفت و بازهم مونا آشفته نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و موفق به امتیاز گیری برای تیمش شد، اما درخشش او و حتی سودابه باقرپور که سه سرویس استثنایی را در پایان ست به امتیاز تبدیل کرد برای بازگشت سایپا به بازی کافی نبود و خودروسازان در نهایت ست چهارم را ۲۵-۲۲ واگذار کردند.

با این وصف در مجموع آلتا قزاقستان با برتری ۳-۱ مقابل سایپا موفق به صعود به فینال شد و شاگردان مریم هاشمی حالا باید برای کسب عنوان سومی در مرحله رده‌بندی به مصاف یکی از دو تیم تایلندی ناخون‌راتچاسیما و سوپریم چانبری بروند.

در ست دوم سایپایی‌ها بهتر توانستند بازی را مدیریت کنند و از همان ابتدا فاصله خود با حریف را حفظ کردند، هر چند در این ست هم بازی نزدیک و پرهیجان دنبال می‌شد اما در نهایت با توپ‌گیری‌های خوب زهرا بخشی لیبروی تیم سایپا پیروزی این ست نصیب شاگردان هاشمی شد و بازی با نتیجه ۲۰-۲۵ به سود سایپا خاتمه پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان