• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • افزایش خطر ابتلا به کووید با سرماخوردگی

افزایش خطر ابتلا به کووید با سرماخوردگی

پیام جوان: به غیر از ابتلا به بیماری کووید، بسیاری از عوامل دیگر می‌تواند خطر ابتلا به کووید طولانی (بیماری مزمن که پس از عفونت‌های حاد کووید ایجاد می‌شود و با علائم مختلفی مانند خستگی، مشکلات تنفسی یا مه مغزی مشخص می‌شود) را افزایش دهد؛ برخی از این عوامل خطر شامل ابتلا به آسم، دیابت نوع ۲، شرایط خودایمنی یا مونث بودن است.

به نقل از ارث، گروهی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه هاروارد دریافته‌اند بیماران مبتلا به آرتریت که به کووید طولانی مبتلا شده‌اند، پاسخ آنتی‌بادی ضعیف به سارس کوو ۲ نشان داده‌اند اما یک پاسخ آنتی‌بادی شدید به ویروس OC۴۳، یکی از چندین ویروس کرونای شایع که باعث ایجاد سرماخوردگی‌های معمولی می‌شود را داشتند.

محققان خون ۴۳ بیمار مبتلا به آرتریت یا شرایط مشابه را قبل از همه‌گیری آزمایش کردند و دریافتند وقتی سیستم ایمنی آن‌ها در معرض سارس کوو ۲ قرار گرفت، با آنتی‌بادی‌های OC۴۳ به آن پاسخ دادند. این آنتی‌بادی‌ها در مبارزه با کروناویروس جدید منجر به بروز التهاب مزمن و سایر علائم کووید طولانی می‌شود.

این اولین مطالعه‌ای است که نقش سرماخوردگی را در ایجاد این شرایط ناتوان‌کننده ارزیابی می‌کند.

این کشف می‌تواند راهی برای شناسایی سطوح خطر کووید طولانی در بیماران آرتریت و احتمالا یافتن راه‌های جدید برای درمان آن باشد.

  دلیل بازسازی نشدن قلب بزرگسالان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان