• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • مصرف گردو برای افراد دیابتی مفید است یا خیر؟

مصرف گردو برای افراد دیابتی مفید است یا خیر؟

پیام جوان: به گزارش فرتاک، وظیفه کبد خارج کردن سموم از بدن است. می‌توانید کبد خود را به عنوان یک سیستم فیلتر تصور کنید که به خلاص شدن از محصولات جانبی بد کمک می‌کند و در عین حال به بدن در حفظ مواد مغذی از غذاهایی که می‌خورید نیز کمک می کند.

البته توجه داشته باشید که همه غذاها برای کبد مناسب نیستند، به خصوص اگر کبد شما دچار بیماری‌هایی مانند هپاتیت نوع C و سیروز باشد. بنابراین خوردن مواد غذایی دوستدار کبد کمک می‌کند تا آسیب‌های ناشی از بیماری‌های کبد کاهش یابد. حالا این سوال مطرح می‌شود که گردو برای کبد چرب مضر است با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

بیماری کبد چرب چیست؟

آیا می‌دانید کبد ما چه وظیفه مهم و حیاتی‌ای را بر عهده دارد؟ وظیفه کبد تمیز کردن خون بدن از مواد سمی و هر چیز ناخواسته دیگری است که در خون وجود دارد. در حقیقت کبد این کار را دائما انجام می‌دهد بدون اینکه ما متوجه آن باشیم. گاهی اوقات مشکلاتی برای کبد رخ می‌دهد و متاسفانه این مشکلات، باعث به وجود آمدن مشکلات جدی دیگری خواهند شد. شایعترین این مشکلات، سندروم کبد چرب است. همانطور که از نام این بیماری پیداست، زمانی بدن دچار آن می‌شود که کبد شروع به جمع آوری رسوبات چربی کرده باشد. این سندروم باعث ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی کبد شما می‌شود.

گردو برای کبد چرب مضر است

آجیل‌ها، اگر به مقدار کم مصرف شوند برای بدن مناسب هستند. زیرا هم دارای مواد مغذی هستند و هم دارای چربی‌های سالم هستند که به بدن ضرری وارد نمی‌کنند. همچنین جدا از تقویت سلامت قلب و عروق، آجیل ممکن است به کاهش بروز بیماری کبدی نیز کمک کند. از بین انواع آجیل، گردو از جمله منابع بسیار مفید برای کاهش بیماری کبد چرب است. این به خاطر آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب بالای گردو است. گردو دارای بیشترین اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ و همچنین آنتی اکسیدان‌های پلی فنول است.

  بهترین و بدترین شیرین کننده چای برای دیابتی ها

هرچند خوردن مواد غذایی دوستدار کبد مانند گردو، به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند اما نباید بدون مشورت پزشک این کار را انجام دهیم. همچنین مقدار مواد غذایی که دوستدار کبد هستند نیز باید توسط متخصص تغذیه برای شما مشخص شود. در کنار این موارد کاهش وزن به درمان کبد چرب کمک می‌کند و آن را باید با یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان