• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • هشدار دولت هند به پلتفرم های انتشار ویدئو

هشدار دولت هند به پلتفرم های انتشار ویدئو

راوی شانکار پراساد، وزیر فناوری هند روز گذشته اعلام کرد سرویس‌های انتشار ویدئو باید در قبال محتوا و فیلم‌هایی که به نمایش می‌گذارند، مسئول شناخته شوند. همچنین وی از قوانینی که ماه گذشته برای چنین محتوایی وضع شده بود، دفاع کرد.

این در حالی است که هند قوانین سختگیرانه‌تری بر شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر وضع کرده است. براساس قوانین جدید که «راهبردهای واسطه‌ای و کدهای اخلاقی رسانه‌های دیجیتال» (Intermediary Guidelines and Digital Media Ethics Code) نام دارد، شرکت‌هایی مانند نتفلیکس و پرایم ویدئو (متعلق به آمازون) باید محتوای خود را براساس سن تماشاچیان دسته بندی کنند.

در این میان پلتفرم‌هایی مانند پرایم ویدئو و نتفلیکس که محتوا را به طور مستقیم در اینترنت عرضه می‌کنند، به دلیل محتوای نامناسب یا اهانت به اعتقادات مذهبی با شکایات انبوهی در هند روبرو هستند.

ماه گذشته به دلیل پخش محتوایی که اهانت به اعتقادات مذهبی بود، پلیس هند یکی از مدیران ارشد اجرای پرایم ویدئو آمازون را به مدت دو ساعت بازجویی کرد. آمازون نیز مجبور شد به طور رسمی عذرخواهی کند.

همچنین پراساد در بخشی از سخنان خود اعلام کرد اگر شرکت‌های مختلف حق تولید محتوا دارند، پس افراد نیز حق شکایت دارند.

طبق قوانین جدید هند شرکت‌های فناوری از جمله پلتفرم‌های انتشار ویدئو باید مکانیسمی برای رسیدگی به شکایات تنظیم و مدیران ارشدی برای هماهنگی با نیروهای مجری قانون تعیین کنند.

  در به روز رسانی جدید واتس اپ، به خودتان پیام بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان