• Home
  • >
  • ویدئوهای شما
  • >
  • تظاهرکنندگان بی اریا به مبارزه برای تغییر در ایران ادامه می‌دهند

تظاهرکنندگان بی اریا به مبارزه برای تغییر در ایران ادامه می‌دهند

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، مرگ مهسا امینی – یک زن جوان کرد – در ایران همچنان در سراسر جهان طنین انداز است. به نظر نمی رسد که این اعتراضات از بین برود چرا که اکنون به چهارمین هفته خود نزدیک شده است.

بعد از ظهر یکشنبه یک تجمع بزرگ چند صد نفری در بیرون ساختمان شهرداری سن فرنسیسکو برگزار شد.

این دختر ۲۲ ساله در ماه سپتامبر پس از بازداشت به دلیل پوشش نادرست سر و حجاب – به گفته‌ی حکومت ایران – در بازداشت پلیس جان باخت.

شاهدان گفتند که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. معترضان اعلام دولت را باور ندارند که گفته است او دچار حمله قلبی شده است. مرگ او باعث اعتراضات جهانی برای تغییر رژیم در ایران شد.

نیما رحیمی، یکی از برگزارکنندگان راهپیمایی سن فرنسیسکو می‌گوید: «مردم ایران در سال ۲۰۰۹ با جنبش سبز که نتیجه انتخابات از آنها ربوده شد، تلاش کردند تا نظام را از درون اصلاح کنند اما امروز خواهان برکناری آن نظام هستند». آنها دیگر آن را نمی‌خواهند. آنها چیز متفاوتی می‌خواهند، بدن‌های خود را جلوی باتوم و گلوله‌های جنگی می‌گذارند و خطر دستگیری را به جان می‌خرند. اکنون برای آنها راه برگشتی وجود ندارد.»

در این تظاهرات، برخی از معترضان نشانه هایی از کسانی که اخیراً در جریان اعتراضات کشته شده اند در دست داشتند، تعداد آنها از ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

در این تجمع، افراد یکی پس از دیگری، گروهی از سخنرانان، اعم از منتخبان محلی و ملی، یا نمایندگانی از طرف آنها، به روی تریبون رفتند و قول حمایت از جنبش را دادند.

  بازگشت حضوری کارمندان گوگل در سن فرنسیسکو به محل کار خود به دلیل اومیکرون به تاخیر افتاد

«تغییر رژیم برای ایران» یکی از شعارهای پرطرفدار بود.

در حالی که تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف برای سال‌ها در حال انجام است، بسیاری از افراد حاظر در این تجمع، می‌گویند که این بار احساس متفاوتی دارند، اما نمی‌توان دلیل آن را توضیح داد.

یکی از معترضان گفت: این بار مردم ایران، زنان ایران، و مردان و متحدان خسته شده‌اند و اکنون زمان آن فرا رسیده است. اکنون زمان تغییر است.

سازمان دهندگان این تظاهرات می گویند که قصد دارند برای افزایش آگاهی به اعتراضات ادامه دهند.

آنها می گویند که این فقط یک مسئله ایرانی نیست، بلکه یک مسئله بشردوستانه است، و آنها امیدوارند که این جنبش شروع به جذب دیگران از خارج از جامعه ایران کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان