• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • کاهش ۹۷درصدی بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی و رسیدن فروش آنها به صفر

کاهش ۹۷درصدی بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی و رسیدن فروش آنها به صفر

پیام جوان: با تداوم محدودیت شدید در زمینه دسترسی کاربران در ایران به شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها گزارش دادند که طی دو هفته اخیر به دلیل فیلتر شدن اینستاگرام، به هر فروشگاه ایرانی در این شبکه ۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

پادرو، پلتفرم هوشمند پرداخت و ارسال سفارش‌های اینترنتی، پایگاه اینترنتی «راه پرداخت» که در زمینه فناوری‌های مالی ایران فعالیت می‌کند، اعلام کرد: «از زمان شروع محدودیت‌های اینترنتی مجموع فروش ۱۰ فروشگاه اول اینستاگرامی روی پادروشاپ (که کارش ایجاد زیرساخت فروش آنلاین برای فروشندگان شبکه‌های اجتماعی است) با ۸۷ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.»

این پلتفرم هوشمند افزود: «هر یک از این فروشگاه‌ها تنها طی یک هفته گذشته دچار دست‌کم ۵۰ میلیون تومان خسارت مالی شده‌اند.»

به گزارش راه پرداخت، کاهش ۹۷درصدی بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی و رسیدن فروش آنها به صفر از دیگر خسارت‌هایی است که ایجاد محدودیت‎‌های اخیر باعث آن شده است.

همچنین انجمن تجارت الکترونیک هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها قطع دسترسی به اینستاگرام، «بیش از ۴۰۰ هزار کسب‌ و کار» را با خطر نابودی مواجه کرده و امرار معاش «بیش از یک میلیون نفر» را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، نیز با ارسال نامه‌هایی جداگانه به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات نوشت: «نمی‌شود به این موضوع نگاه تک‌بعدی داشت و در هر زمانی که صلاح دانسته شد، بستر فعالیت اقتصادی و امرار معاش جمعیتی چند میلیونی را مسدود کرد.»

این آمارها و اعتراض‌ها در حالی است که با تداوم اعتراض‌ها در ایران، به نظر نمی‌رسد محدودیت‌های اینترنتی اعمال شده به زودی برداشته شود.

  کمبود تراشه در بازار جهانی و تاثیر دراز مدت آن بر صنایع

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات روز یک‌شنبه، دهم مهر، در این زمینه به پایگاه اینترنتی دیجیاتو اعلام کرد: «واتس‌اپ و اینستاگرام همچنان با مصوبه مراجع ذیصلاح محدود هستند.»

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در پاسخ به پرسشی درباره دائمی یا موقت بودن محدودیت پلتفرم‌های خارجی گفته است که تشخیص در این زمینه برعهده همان مراجعی است که دستور به محدودسازی داده‌اند.

او به کسب‌ و کارها پیشنهاد کرد که برای فعالیت خود روی پلتفرم‌هایی که تابع قانون جمهوری اسلامی نیستند، سرمایه‌گذاری نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان