• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ادامه اعتراضات و برگزاری تجمعات در اعتراض به قتل مهسا امینی برای روز چهارم

ادامه اعتراضات و برگزاری تجمعات در اعتراض به قتل مهسا امینی برای روز چهارم

پیام جوان: به گزارش ایران اینترنشنال، دانشجویان در دانشگاه‌ها برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به «قتل دولتی» مهسا امینی تجمع کردند. آنان شعارهایی علیه رهبر جمهوری اسلامی و «نظام» سر دادند. برخی دانشجویان روسری خود را برداشته و رویاروی نیروهای بسیج ایستادند.

دانشجویان در دانشگاه الزهرا با برگزاری تجمع، شعارهایی از جمله «نه روسری نه توسری، آزادی و برابری» و «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» سر دادند.

بر اساس تصاویر منتشر شده، تعدادی از دانشجویان نیز روسری خود را برداشته و رویاروی نیروهای بسیج ایستادند.

در دانشگاه سمنان هم دانشجویان معترض روسری‌ آتش زدند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی تجمع کردند.

دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی هم در تجمع اعتراضی خود شعارهایی از جمله «ما همه مهسا هستیم، بجنگ تا بجنگیم» و «خیابون‌ها غرق خونن، استادامون خفه‌خون» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه تهران نیز برای چهارمین روز تجمع کردند و شعارهایی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «ننگ ما ننگ ما بسیج الدنگ ما» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات نیز در اعتراض به کشته شدن مهسا امینی تجمع کردند و شعار دادند: «می‌کشم می‌کشم، ‌هر آن‌که خواهرم کشت».

تجمع دانشجویان در دانشگاه‌های نقاط مختلف ایران از روز یک‌شنبه با تجمع دانشجویان در تهران آغاز شد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دانشجویان دانشگاه‌های تهران و همچنین تعداد دیگری از شهرها از جمله اصفهان، ‌تبریز، ‌یزد و کرج نیز تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی از سوی ماموران گشت ارشاد در ایران در حالی ادامه دارد که زنان در این اعتراضات حضور پررنگ دارند و به نشانه اعتراض به سیاست‌های جمهوری اسلامی و اعمال حجاب اجباری، روسری‌های خود را از سرشان برمی‌دارند. تصاویری هم از آتش زدن روسری‌ها منتشر شده است.

  واکنش‌ها به خبر جان باختن آرمیتا گراوند؛ هه‌نگاو: ثبت یک قربانی دیگر حجاب اجباری و قتل حکومتی در ایران

همزمان با گسترده شدن اعتراضات به شهرهای سراسر ایران، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از کشته شدن شش نفر، زخمی شدن ۴۵۰ نفر و بازداشت ۵۰۰ نفر در اعتراضات چهار استان کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام خبر داد.

اعتراض‌ها به قتل مهسا امینی از سقز، محل زندگی او و دیگر شهرهای استان کردستان آغاز شد و به دیگر شهرهای ایران کشید.

بر اساس گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری از آغاز اعتراضات مردمی تاکنون، دست‌کم شش معترض به نام‌های فریدون محمودی، زکریا خیال، فرجاد درویشی، فواد قدیمی، محسن محمدی و رضا لطفی در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در شهرهای سقز، پیرانشهر، ارومیه، دیواندره و دهگلان کشته شده‌اند.

در مراسم خاکسپاری فرجاد درویشی، ‌جوان ۲۳ ساله کشته شده در اعتراضات ارومیه، حاضران شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «شهید نمی‌میرد» سر دادند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان