فواید روغن نارگیل برای بدن

پیام جوان: از خواص روغن نارگیل می توان به درمان علائم اگزما اشاره کرد.

به گزارش فرتاک، اگزما، که اغلب به عنوان درماتیت تماسی شناخته می شود، یک بیماری پوستی است که با قرمزی، خارش و لکه های پوسته پوسته مشخص می شود. اگزما یک بیماری مزمن است که ممکن است در طی سالیان متمادی ظاهر شود و از بین برود.

علائم آن اغلب در کودکان زیر ۵ سال شروع می شود و در دوران نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد و فروکش می کند. هیچ درمانی برای اگزما وجود ندارد اما علائم آن اغلب قابل کنترل است.

روغن نارگیل از نارگیل های بالغ استخراج می شود. حدود نیمی از محتوای چربی موجود در روغن نارگیل از لوریک اسید – نوعی چربی اشباع سالم است که در شیر مادر نیز یافت می شود، می باشد. روغن نارگیل وقتی به صورت داخلی مصرف شود یا به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فواید بی شماری برای سلامتی دارد.

فواید و مزایای روغن نارگیل برای اگزما

پوست را هیدراته نگه می دارد
اگزما توانایی پوست برای هیدراته ماندن را کاهش می دهد. مطالعه ای در مجله بین المللی درماتولوژی نشان می دهد که استفاده موضعی از روغن نارگیل بکر، آبرسانی را در پوست کودکان مبتلا به اگزما بهبود می بخشد.

باکتری ها را کاهش می دهد
لوریک اسید موجود در روغن نارگیل به کاهش حضور باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها بر روی پوست و از بین بردن خطر عفونت ناشی از خارش پوست کمک می کند.
بر اساس مطالعه ای که در مجله انجمن مهندسی شیمی آمریکا گزارش شده، لوریک اسید دارای خواص ضد میکروبی است و در کاهش باکتری‌ ها، قارچ‌ ها و ویروس‌ ها موثر می باشد. لوریک اسید همچنین جذب روغن نارگیل و مزایای مرطوب کنندگی آن را افزایش می دهد.

  نشانه‌های ابتلا به دیابت

التهاب و درد را کاهش می دهد
روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است و همچنین ممکن است به کاهش ناراحتی مرتبط با اگزما کمک کند.

یک مطالعه حیوانی که توسط مهندسان بیوتکنولوژی دارویی گزارش شده است، نشان داد که روغن نارگیل بکر تب، التهاب و درد را در موش‌ های مبتلا به ادم گوش کاهش می‌ دهد.

استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد
یک مطالعه گزارش شده در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی نشان داد که آنتی اکسیدان ها ممکن است در درمان درماتیت آتوپیک مفید باشند. یک مطالعه جداگانه گزارش داده که خواص آنتی اکسیدانی روغن نارگیل بکر به کاهش استرس اکسیداتیو در موش ها کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای اگزما

قبل از شروع استفاده از روغن نارگیل برای اگزما باید به چند باید و نباید توجه کنید.
اول از همه هنگامی که شروع به استفاده از روغن نارگیل می کنید، درمان پزشکی فعلی خود را متوقف نکنید. به پزشک خود اطلاع دهید که مایلید روغن نارگیل را به پروتکل خود اضافه کنید و نظر او را در مورد اینکه چگونه باید ادامه دهید را جویا شوید.

اگر به نارگیل حساسیت دارید از روغن نارگیل برای پوست خود استفاده نکنید. برخی از افرادی که به گردو یا فندق حساسیت دارند به نارگیل نیز حساسیت دارند. این به عنوان واکنش متقابل شناخته می شود.

هنگامی که آماده استفاده از روغن نارگیل هستید، یک روغن نارگیل با کیفیت بالا و ارگانیک را انتخاب کنید که دارای برچسب پرس سرد یا بکر است.

این تضمین می کند که روغن نارگیلی که روی صورت خود میمالید بدون استفاده از مواد شیمیایی که می تواند پوست شما را تحریک کند استخراج شده است. اکثر مطالعات علمی که روغن نارگیل و فواید بالقوه آن را بررسی کرده اند از این نوع روغن در تجزیه و تحلیل خود استفاده کرده اند. روغن نارگیل به طور گسترده ای در دسترس است و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

  آیا کمبود ویتامین D باعث سرطان می‌شود؟

روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است. برای سهولت در استفاده کمی از آن را روی دست ها بگذارید و آن ها را به هم بمالید. این کار روغن را مایع می کند و به شما امکان می دهد آن را به طور آزادانه روی پوست خود پخش کنید.

حداقل دو بار در روز روغن نارگیل را زمانی که پوست کمی مرطوب است به پوست خود بمالید. شما می توانید روغن نارگیل را روی پوستی که در حال حاضر علائم اگزما را نشان می دهد استفاده کنید. روغن نارگیل به مرطوب نگه داشتن آن و کاهش احتمال التهاب کمک می کند.

اگر روغن نارگیل را برای اگزما روی پلک‌ هایتان میمالید، از آن بسیار کم استفاده کنید تا به چشم‌ تان نرود. روغن نارگیل برای چشم مضر نیست با این حال، چشمان شما را با لایه ای از چربی می پوشاند که دید را تار می کند. پس فقط شب ها قبل از خواب آن را استفاده کنید.

همیشه روغن نارگیل را در طول شب روی پوست خود بمالید تا به میزان حداکثر جذب شود.

عوارض و مضرات روغن نارگیل
استفاده از روغن نارگیل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال قبل از استفاده از این روغن یا هر درمان خانگی دیگری برای بیماری خود باید با پزشک مشورت کنید.

خلاصه
روغن نارگیل یک درمان طبیعی ایمن و موثر برای اگزما است. دارای خواص ضد میکروبی است که آن را در کشتن باکتری های روی پوست موثر می کند. همچنین بسیار مرطوب کننده است و ممکن است التهاب و همچنین ناراحتی را کاهش دهد.

  فواید پروبیوتیک‌ بر تقویت سیستم ایمنی بدن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان