نحوه دریافت هشدار اولیه زلزله برای اهالی کالیفرنیا

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، دو زمین لرزه در ۲۴ ساعت گذشته بی اریا را لرزاند. در این بین، برخی از مردم اعلان‌های اولیه را بر روی تلفن خود دریافت کردند که به آنها می‌گفت که زمین‌لرزه‌ها در حال وقوع هستند؛ در ادامه این مطلب می‌توانید از چگونگی دریافت این اعلان‌ها آگاه شوید.

دو منبع کلیدی برای دریافت اطلاعات سریع در هنگام زلزله وجود دارد: سیستم هشدار سازمان زمین شناسی ایالات متحده و برنامه MyShake که در دانشگاه کالیفرنیا برکلی توسعه یافته است. سیستم هشدار USGS در وب سایت USGS موجود است و کاربران می توانند منطقه خاصی از جهان را که می خواهند برای آن هشدار دریافت کنند، انتخاب کنند. اگرچه هشدارهای USGS ممکن است کمی دیرتر منتشر شود، اما آنها دقیق ترین هستند.

برنامه MyShake با استفاده از حسگرهای تلفن برای خواندن اطلاعات لرزش در زمان واقعی، تلفن شما را به منبع اطلاعاتی برای برنامه تبدیل می کند. هشدارهای MyShake می تواند از اولین مواردی باشد که ارسال می شود، حتی برخی از کاربران هشدارهایی را درست قبل از وقوع زلزله در منطقه خود دریافت کرده اند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات هشدار USGS، می‌توانید از وب سایت USGS دیدن کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه MyShake می توانید آن را در تلفن خود دانلود کنید یا به وب سایت این برنامه مراجعه کنید.

 

  بی اریا دارای دومین میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه در سراسر کالیفرنیا است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان