• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • خشکسالی شدید، باران و گرما: ساکرامنتو چندین رکورد آب و هوا را در کمتر از یک سال ثبت کرد

خشکسالی شدید، باران و گرما: ساکرامنتو چندین رکورد آب و هوا را در کمتر از یک سال ثبت کرد

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، اگر در طول ۱۲ ماه گذشته در ساکرامنتو زندگی کرده اید، احتمالا چندین رویداد آب و هوایی تاریخی را تجربه کرده اید: رکورد خشکسالی، باران بی سابقه و اکنون رکورد گرما.

حداکثر دمای ۱۱۶ درجه روز سه شنبه در مرکز شهر ساکرامنتو، رکوردی را که در سال ۱۹۲۵ ثبت شده بود، شکست. این رکورد پس از چندین روز دمای سه رقمی سقوط کرد. در میان این افزایش دماها، از ساکنان خواسته شد تا در مصرف برق نیز صرفه جویی کنند.

در اواخر اکتبر ۲۰۲۱، ساکنان ساکرامنتو بارشی را تجربه کردند که رکورد ثبت شده در سال ۱۸۸۰ را شکست. میزان بارانی که در دوره ۲۴ ساعته بین ۲۴ اکتبر در ساعت ۱ بامداد و روز بعد در همان ساعت بارید ۵٫۴۴ اینچ بود.

رکورد بارندگی به یک دلیل دیگر نیز قابل توجه بود. قبل از آخر هفته ۲۳ و ۲۴ اکتبر، ساکرامنتو تنها ۴٫۸۹ اینچ باران در تمام سال ۲۰۲۱ ثبت کرده بود.

افزایش حجم آب نهرها باعث جاری شدن سیل در جاده ها شد و منجر به بسته شدن خطوط بزرگراه ۹۹ به سمت شمال و جنوب در ساکرامنتو جنوبی شد.

در پیش از رکورد بارندگی، مرکز شهر ساکرامنتو در یک خط خشک تاریخی قرار داشت. بین ۲۰ مارچ ۲۰۲۱ و ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱، هیچ بارندگی قابل اندازه گیری در ساکرامنتو وجود نداشت. این یک دوره ۲۱۲ روزه بود.

رکورد قبلی رگه خشکی در سال ۱۸۸۰ ثبت شده بود. ساکرامنتو بدون باران قابل اندازه گیری از ۱۳ می ۱۸۸۰ تا ۲۲ نوامبر ۱۸۸۰ که جمعا ۱۹۴ روز می‌شد.

  معلم پیانو در لوس آلتوس پس از لمس نامناسب یک دانش‌آموز، دستگیر شد

اوایل سال جاری، داون تاون ساکرامنتو با یک رکورد دیگر مواجه شد. در اواسط ماه مارچ، ساکرامنتو اولین بارندگی قابل اندازه گیری خود را پس از ۱۰ هفته مشاهده کرد. این طولانی ترین دوره در زمستان بدون باران بود یعنی ۶۶ روز.

هشدار آب در حال حاضر در شهر فعال است و ساکنان در برنامه کنترل آبیاری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان