• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • مجری بیوتکنولوژی سیلیکون ولی در طرح آزمایش کووید-۱۹ با یک پرونده ۷۷ میلیون دلاری محکوم شد

مجری بیوتکنولوژی سیلیکون ولی در طرح آزمایش کووید-۱۹ با یک پرونده ۷۷ میلیون دلاری محکوم شد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، هیئت منصفه فدرال، رئیس یک شرکت فناوری پزشکی در سیلیکون ولی را به اتهام اجرای یک طرح مفصل که منجر به ۷۷ میلیون دلار ادعای جعلی و دروغین برای آزمایش کووید-۱۹ و آلرژی شده است، محکوم کرد.

مارک شینا، ۵۹ ساله، رئیس شرکت Arrayit مستقر در Sunnyvale بود. بازرسان گفتند که او سرمایه گذاران را گمراه کرده، مرتکب تقلب در مراقبت های بهداشتی شده و رشوه های غیرقانونی پرداخت کرده است.

وزارت دادگستری (DOJ) گفت که شینا در مورد توانایی آزمایش کووید-۱۹ دروغ گفته است، اگرچه آزمایش‌های او هرگز توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده است.

محققان فدرال گفتند شینا به دنبال سرمایه گذاری از کمبود سراسری تست COVID-19 بود و “یک طرح بازاریابی فریبنده را سازماندهی کرد که به دروغ ادعا می کرد دکتر آنتونی فائوچی و سایر مقامات برجسته دولتی آزمایش کووید-۱۹ و آلرژی را به طور همزمان اجباری کرده اند و لازم است بیمارانی که تست کووید-۱۹ Arrayit را دریافت می‌کنند، از نظر آلرژی نیز آزمایش شوند.”

طبق اسناد دادگاه، شینا همچنین ادعا کرد که “فناوری انقلابی” را برای آزمایش تقریباً هر بیماری تنها با استفاده از چند قطره خون اختراع کرده است – مشابه ادعای الیزابت هولمز، مدیر عامل سابق Theranos، که او نیز به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران محکوم شد.

بازرسان گفتند شینا پنهان کرده است که Arrayit در آستانه ورشکستگی است و در افشای اطلاعات مالی مورد نیاز کمیسیون بورس و اوراق بهادار شرکت شکست خورده است.

وزارت دادگستری گفت: “شواهد در محاکمه نشان داد که شینا همچنین به طور نادرست به سرمایه گذاران نشان می داد که Arrayit می تواند ۴٫۵ میلیارد دلار بر اساس درآمد ادعایی ۸۰ میلیون دلار در سال ارزش گذاری شود.”

  جان کربی: آمریکا نمی‌خواهد هیچ بازیگر دیگری، از جمله ایران، وارد درگیری‌های حماس و اسرائیل شود و آن را تشدید کند

بازرسان شینا را متهم کردند که از همه‌گیری COVID-19 برای ارتکاب جرایم فدرال مانند دریافت رشوه غیرقانونی، راه‌اندازی بازاریابی فریبنده و ارائه ادعاهای جعلی برای بازپرداخت آزمایش‌های غیرضروری و ادعاهای نادرست به Medicare استفاده می‌کند.

وی به یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق خدمات درمانی، دو فقره کلاهبرداری از خدمات درمانی، یک فقره توطئه برای پرداخت رشوه، دو فقره پرداخت رشوه و سه فقره کلاهبرداری از اوراق بهادار محکوم شد.

شینا قرار است در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳ محکوم و ممکن است با حداکثر ۱۲۵ سال زندان فدرال مواجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان