• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • کاهش سرعت پیشروی قیمت دلار در بازار آزاد تهران

کاهش سرعت پیشروی قیمت دلار در بازار آزاد تهران

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، نرخ دلار روز گذشته به پرواز آمد و وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد اما در بازار امروز تب هیجان قیمت دلار کم شد و از سرعت پیشروی اسکناس آمریکایی در تهران کاسته شد.

هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز با کاهش تقریبا ۱۵۰ تومانی به کانال ۲۹ هزار تومان برگشت و به قیمت ۲۹ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. با این حال نرخ دلار فردایی همچنان در کانال ۳۰ هزار تومان بود که این می تواند نشان دهنده انتظارات صعودی معامله گران ارزی در تهران باشد.

عقب نشینی قیمت دلار در بازارهای همسایه
در هرات و سلیمانیه هم امروز نرخ دلار عقب نشینی کرد. سرعت کاهش قیمت دلار در هرات بیشتر از تهران بود . نرخ دلار در بازار یاد شده امروز کانال ۳۰ هزار تومان را از دست داد و با ۲۹ هزار و ۸۶۰ تومان معامله شد.

این قیمت نسبت به عصر دیروز تقریبا ۲۱۰ تومان کاهش را نشان می دهد. در سلیمانیه هم نرخ دلار امروز تقریبا ۱۰۰ تومان کاهش را ثبت کرد و برروی ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت.

درهم به کمک قیمت دلار نرفت
نرخ حواله درهم نیز امروز به کمک دلار تهران نرفت. قیمت درهم در بازار امروز نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود و در محدوده ۸ هزار و ۲۹۰ تومان معامله شد. مجموع عوامل یاد شده موجب شد تا دلار در تهران از نفس بیفتد.

خط قرمز بازارساز
البته عده ای معامله گران می گفتند که عبور از مرز ۳۰ هزار تومان در واقع عبور از خط قرمز بازارساز است و هر زمانی که دلار از محدوده یاد شده عبور کند اسکناس آمریکایی با مداخله ارزی نهاد مرکزی بازار ساز روبرو خواهد شد.

  تحلیلگر بلومبرگ: می‌توانیم شاهد شکل گیری یک روند صعودی برای بیت کوین باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان