• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • ادامه ریزش قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران

ادامه ریزش قیمت سکه طرح جدید در بازار تهران

پیام جوان: به گزارش خبرآنلاین، قیمت سکه تمام دیروز در بازار تهران با ریزش حدود ۶۲ هزار تومانی مواجه شد، به طوری که در نهایت ۱۳ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

کاهش قیمت سکه تمام در بازار در حالی است که سکه در طول یک هفته گذشته افت ۲۹۱ هزار تومانی و در مدت یک ماه گذشته ریزش یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومانی را تجربه کرده است.

بر همین اساس، قیمت سکه تمام تنها در طول یک هفته در حدود ۲ درصد و در مدت یک ماه گذشته ۷.۹ درصد کاهش داشته است.

فعالان بازار طلا و سکه اعتقاد دارند که اگر قیمت سکه تمام نتواند به مرز ۱۴ میلیون تومان نزدیک شود، احتمال ریزش بیشتر را خواهد داشت.

با این حال، به باور آنها، در حال حاضر بازار ارز است که شرایط بازار سکه را تغییر می‌دهد و در صورتی که نرخ دلار از مرز ۳۰ هزار تومان عبور کند، باید منتظر افزایش قیمت سکه هم باشیم.

کارشناسان بازار سکه عنوان می‌کنند که قیمت سکه امامی در حدود یک میلیون و ۶۵۹ هزار تومان حباب داد و ارزش ذاتی سکه ۱۱ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان است.

بر همین اساس، تحلیل‌ها در این راستاست که با توجه به حبابی که قیمت سکه امامی در بازار دارد، انتظار رشد قابل قیمت سکه را نباید داشته باشیم.

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۱ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۴ درصد قرار داشت. عده ای از تحلیگران می گفتند در شرایط فعلی با حباب ۱۳ درصد نباید انتظار رشد قیمت سکه را داشت. به عقیده معامله گران یکی از دلایلی که مانع صعود سکه شده همین حباب چشمگیر بوده است.

  رتبه ایران در تولید بیت کوین در جهان اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان