• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • تغییرات کلیدی در ارتباط با ابزار بحث‌برانگیز ردیابی مایکروسافت

تغییرات کلیدی در ارتباط با ابزار بحث‌برانگیز ردیابی مایکروسافت

پیام جوان: دو سال از زمانی می‌گذرد که حامیان حریم خصوصی داشبورد Productivity Score مایکروسافت را به عنوان «ابزار نظارت جاسوسی تمام‌عیار در محل کار» متهم کرده‌اند، به این خاطر که این ابزار برای ادمین‌های آی تی امکان پایش استفاده هر یک از کارکنان از اپ‌های Microsoft 365 را فراهم می‌آورد

مایکروسافت ابزار کمکی دیگری برای مدیران عرضه کرده است که ابزاری برای سنجش بهره‌وری کاربر با یک ابزار جدید به نام Adoption Score در اختیار آن قرار می‌دهد که جایگزین داشبورد Productivity Score بحث‌برانگیزکنونیش می‌شود. این شرکت این بار وعده داده است که از «محرمانگی سطح کاربری» کسب اطمینان خواهد شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، دو سال از زمانی می‌گذرد که حامیان حریم خصوصی داشبورد Productivity Score مایکروسافت را به عنوان «ابزار نظارت جاسوسی تمام‌عیار در محل کار» متهم کرده‌اند، به این خاطر که این ابزار برای ادمین‌های آیتی امکان پایش استفاده هر یک از کارکنان از اپ‌های Microsoft 365 را فراهم می‌آورد، مثلا اینکه چه کسی اپلیکیشنی مانند Outlook یا تیمز را باز کرده است، چه زمانی آن را فعال نگه داشته‌اند، و غیره.

این ابراز نگرانی درباره آینده شش ماه پس از آغاز پاندمی کووید-۱۹ مطرح شد، زمانی که برخی از کارکنان، که در محل کارشان در دوران قبل از این پاندمی تحت نظارت نبودند، ناچار به استفاده از نرم‌افزار نظارت بر کارکنان شدند. مطالعات از آن زمان تاکنون نشان داده‌اند که کارکنان در زمان کار کردن از خانه (دورکاری) به همان اندازه زمان حضور در محل کارشان بهره‌وری خود را حفظ می‌کنند، و چه بسا بهره‌وریشان افزایش می‌یابد.

  جریمه‌ی سنگین کمپانی متا به دلیل رخنه‌های اطلاعاتی در فیس‌بوک

مایکروسافت با رد این بحث‌های منفی گفت که با اینکه Productivity Score یک ابزار پایش در محل کار است اما بیشتر یک روش «کشف راه‌های جدید کار، و فراهمسازی امکان تجربیات بهتر تکنولوژی و همکاری برای کارکنان» به شمار می‌رود.

مایکروسافت تغییراتی در ابزار تحلیل استفاده M365 انجام داد تا اطلاعات سطح کاربری به طور پیشفرض به صورت نام مستعار باشد. ولی ادمین‌ها در سطح جهانی می‌توانستند به وضعیت گزارش‌هایی با اطلاعات قابل هویت‌یابی شخصی مجددا سوئیچ کنند.

اکنون مایکروسافت وعده «حریم خصوصی سطح کاربری» با ابزار Adoption Score، به عنوان جایگزین Productivity Score، را داده است.

مایکروسافت تاکید کرده است که «هیچکس در یک سازمان مشتری نمی‌تواند از Adoption Score برای دسترسی به داده‌های مربوط به نحوه استفاده هر یک از کاربران از اپ‌ها و سرویس‌ها در Microsoft 365 استفاده کند».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان