• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • سیگنال‌های آمریکایی و تاثیر آن بر قیمت دلار در بازار آزاد تهران – چهارشنبه ۹ شهریور

سیگنال‌های آمریکایی و تاثیر آن بر قیمت دلار در بازار آزاد تهران – چهارشنبه ۹ شهریور

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار عصر دیروز با ۱۵۰ تومان رشد به قیمت ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند در صورتی که نرخ دلار به بالای ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان برسد احتمال رسیدن دلار به مرز ۳۰ هزار تومان هم وجود دارد .

سیگنال آمریکایی به بازار دلار

شب گذشته تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا ادعا کرد که احتمال اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا «توافق احمقانه» دولت بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.

نیروی دریایی آمریکا هم مدعی شد مانع توقیف یک قایق بدون سرنشین ناوگان پنجم در خلیج فارس توسط یک شناور سپاه پاسداران شده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته درباره مذاکرات هسته ای گفت تحول جدیدی رخ نداده است و هنوز تفاهمی درباره برجام حاصل نشده است.

رشد قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب سرعت گرفت وتا محدوده ۲۹ هزار و ۹۳۰ تومان بالا رفت. نرخ دلار در هرات و سلیمانیه هم آرایش صعودی به خود گرفت که این امر ممکن است بر روی انتظارات صعودی قیمت دلار در بازار امروز اثر بگذارد .

ردپای نا آرامی های عراق در بازار دلار

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند نا آرامی های عراق یکی از عوامل مهمی است که در افزایش قیمت دلار در بازار داخلی اثر داشت. گفته می شود، به دنبال ناآرامی های کشور همسایه، تقاضا برای خرید ارز در منطقه سلیمانیه بالا رفته است و این موضوع ذهنیت بازیگران بازار داخلی را تحت تاثیر قرار داده است.

  اعلام گزارش تورم نقطه‌ای اردیبهشت ماه از سوی بانک مرکزی

به گفته برخی تحلیل گران، عراق یکی از مقاصد مهم صادراتی ایران است و ناآرامی در این کشور منافع اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر دلیل رشد قیمت دلار، ناآرامی های عراق باشد، انتظار می رود که با پیام مقتدی صدر مبنی بر خروج طرفدارانش از پارلمان، انتظارات افزایشی معامله گران بازار داخلی نیز محدودتر شود و دلار در روز جاری، رشد قیمت خاصی را تجربه نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان