• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چند توصیه مهم به منظور کاهش یا جلوگیری از بوی بد دهان

چند توصیه مهم به منظور کاهش یا جلوگیری از بوی بد دهان

پیام جوان: بدیهی است که رعایت بهداشت دهان و دندان به کاهش بوی بد دهان، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و نیز کاهش خطر ابتلا به عفونت و بیماری‌های لثه کمک می‌کند.

به گزارش فرتاک، بوی بد دهان یک معضل جدی و آزاردهنده برای شماری از افراد است که حتی روی تعاملات روزمره آنها تاثیر ناخوشایند دارد.

روش‌های رفع این مشکل، بسته به علت بروز آن ممکن است متفاوت باشد و دندانپزشکان با بررسی و معاینه دقیق افراد، روش بهداشتی و درمانی مناسب برای هر فرد را تجویز می‌کنند.

در ادامه به نقل از مرکز تخصصی “مایو کلینیک”، به چند توصیه کلیدی و روزمره به منظور کاهش یا جلوگیری از بوی بد دهان اشاره کرده‌ایم:

بعد از خوردن غذا مسواک بزنید
دستکم دوبار در روز به ویژه بعد از خوردن غذا با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. ثابت شده است که خمیردندان با خواص ضد باکتریایی بوی بد دهان را کاهش می دهد .

از نخ دندان استفاده کنید
دستکم یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان کشیدن به روش صحیح، ذرات غذا و پلاک را از بین دندان های شما پاک کرده و به کنترل بوی بد دهان کمک می کند.

زبان خود را مسواک بزنید
زبان شما حاوی باکتری است بنابراین مسواک زدن زبان البته با احتیاط ممکن است باعث کاهش بوی بد دهان شود.

دندان مصنوعی یا وسایل دندانپزشکی خود را تمیز کنید
اگر از بریج (دندان‌پزشکی) یا دندان مصنوعی استفاده می کنید دستکم یک بار در روز یا طبق دستور دندانپزشک خود آن را به طور کامل تمیز کنید. همچنین اگر نگهدارنده دندان یا محافظ دهان دارید، هر بار قبل از گذاشتنش در داخل دهان خود آن را تمیز کنید. دندانپزشک شما می تواند بهترین محصول پاک کننده را در این زمینه به شما توصیه کند.

  اگر مبتلا به آسم و آلرژی فصلی هستید، این توصیه ها را رعایت کنید

اجازه ندهید دهانتان خشک شود
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.

رژیم غذایی خود را تنظیم کنید
از خوردن غذاهایی مانند پیاز و سیر که باعث بوی بد دهان می شوند، خودداری کنید. مصرف زیاد غذاهای شیرین نیز با بروز بوی بد دهان مرتبط است.

هر چند وقت یکبار مسواک خود را عوض کنید
تقریباً هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید و یک مسواک نسبتا نرم انتخاب کنید.

معاینات منظم دندانپزشکی را فراموش نکنید
به طور منظم، معمولاً دو بار در سال – برای معاینه دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان