• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • قیمت طلا و سکه ریزش کرد – دوشنبه ۷ شهریور

قیمت طلا و سکه ریزش کرد – دوشنبه ۷ شهریور

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران سومین روز هفته را نزولی آغاز کرد . قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه ۷ شهریور ماه نسبت به روز قبل تقریبا ۱۵۰ تومان افت کرد و با ۲۹ هزار و ۴۸۰ تومان به فروش رسید.

در ادامه معاملات نقدی سرعت کاهشی دلار نصف شد و اسکناس‌آمریکایی بر روی ۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به عصر دیروز ۸۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

روند قیمت دلار در بازارهای همسایه
حرکت قیمت دلار در بازارهای همسایه امروز خلاف جهت همدیگر بود . قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات نقدی امروز تقریبا ۲۰۰ تومان پایین آمد و با ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان مبادله شد اما در ادامه معاملات نرخ دلار در بازار یاد شده با ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که نسبت به عصر دیروز رنج بود.

در این میان قیمت دلار در بازار سلیمانیه کانال شکنی کرد و با ۳۰ هزار تومان معامله شد. قیمت مذکور در مقایسه با روز قبل تقریبا ۱۲۰ تومان رشد را نشان می دهد.

قیمت درهم تقریبا ثابت ماند
نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به روز قبل ثابت بود. قیمت درهم امروز در محدوده ۸ هزار و ۱۶۰ تومان مبادله شد . نرخ برابری درهم به دلار امروز ۲۹هزارو ۹۷۱ تومان بود.

درجا زدن نرخ دلار غیر‌رسمی
به عقیده بسیاری از فعالان ارزی، ثبات نسبی نرخ ارز در روز‌های اخیر بازار و درجا زدن نرخ دلار غیر‌رسمی ناشی از تقابل دو نیروی متضاد در انتظارات معامله‌گران است.

طبق مشاهدات به‌عمل‌آمده از فضای بازار در هفته‌های اخیر، پس از انتشار سیگنال‌های امیدوار‌کننده از پاسخ طرفین قرارداد به پیش‌نویس اروپایی، بخش عمده‌ای از معامله‌گران بازار تهران اقدام به تخلیه دارایی‌های ارزی خود به ریال کردند.

  ارزش دلار و یورو در صرافی ملی - 31 خرداد

ریزش قیمت طلا در بازار
قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با دیروز ۱۶ دلار پایین آمد. قیمت طلا در بازار جهانی امروز ۱۷۲۳ دلار بود . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز به مسیر کاهشی روز گذشه ادامه و بار دیگر در سراشیبی قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نوشتن این گزارش با ۷هزار و ۱۰۰ تومان کاهش با ۱ میلیون و۲۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد.

مرز حساس در بازار سکه
قیمت سکه در ابتدای معاملات امروز مرز حساس ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد و بر روی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گفت اما در نیمه روز دوباره به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید . این قیمت در مقایسه با دیروز بیش از ۶۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان