• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • دلایل مسدود شدن برخی حساب‌ها در اینستاگرام چیست؟

دلایل مسدود شدن برخی حساب‌ها در اینستاگرام چیست؟

پیام جوان: بسیاری از کاربران گله‌مند و شاکی هستند که اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر، حساب کاربریشان را مسدود کرده است. بدون اینکه، پست یا مطلبی خلاف قوانین و مقررات اینگونه شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده باشند.

دلایل زیادی درباره بلاک یا مسدود شدن حساب کاربری، توسط اینستاگرام یا شبکه های دیگر وجود دارد. اگر اینستاگرام احساس کند که از طرف اکانتی مطالب هرز و بیهوده یا ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران انجام شود، یا اکانتی تقلبی ساخته شده باشد، آن اکانت را بلاک خواهد کرد و درصورت بلاک شدن فرد قادر نخواهد بود به ادامه فعالیت در اینستاگرام بپردازد و فعالیتهایش محدود خواهد شد. در این باره اینستاگرام هیچ اطلاع یا پیامی به دنبال مسدود شدن اکانت و ذکر دلیل آن به افراد نمی‌دهد.

از سوی دیگر یکی از دلایل بلاک شدن، گذاشتن پست‌های پی در پی است و سیستم هوشمند اینستاگرام آن را به عنوان اسپم شناسایی و مسدود می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همچنین لایک کردن و فالو کردن بیش از حد مجاز در یک روز هم باعث می‌شود اکانت مذکور به عنوان اسپم و ربات شناسایی و در نتیجه از سوی اینستاگرام مسدود شود.

تکرار بیش از حد در استفاده از شکلک‌ها و تکرار پست و کامنت، استفاده از ربات افزایش فالوور، قرار دادن تبلیغ در قسمت نظرهای کاربران و رعایت نکردن قوانین اینستاگرام هم از جمله دلایلی است که ممکن است به مسدود شدن اکانت افراد در اینستاگرام منجر شود.

اما به گفته یک کارشناس، ممکن است بسیاری از سودجویان یا افراد خلافکار، با اکانت‌های جعلی و به ظاهر همسو با نظرات و دیدگاه‌های شما، شما را به گروه‌های گفت‌وگو و چت‌ها اضافه کنند. شاید ابتدا شما اهمیتی به این گروها ندهید و از آنها خارج هم نشوید.

  «آی پد پرو» و «آیتگ» هفته آینده رونمایی می شود

بعد از مدتی دور از توجه و اطلاع شما، این افراد عکس‌ها، ویدیوها و یا مطالبی خلاف قوانین و مقررات این شبکه‌ها به گروها ارسال می‌کنند و مهم‌تر از همه اکانت یا حساب شما را در این گروها ادمین یا مدیر می‌کنند. درنهایت به صورت دست جمعی، مطالبی که داخل اینگونه گروها ارسال شده را، به اینستاگرام و شبکه‌های از این نظیر گزارش می‌کنند.

در نتیجه چون که شما ادمین یا مدیر اینگونه گروها شدید، اکانت یا حساب شما ممکن هست برای همیشه یا حداقل برای یک مدت محدودی مسدود شود. توصیه می‌شود، تنظیمات دایرکت یا همان قسمت پیام‌رسان را طوری اعمال کنید که فقط فالورها یا افرادی که دنبال‌کننده شما هستند، این امکان را داشته باشندکه شما را به گفت‌وگوهای گروهی اضافه کنند. ضمناً همیشه دقت داشته باشید در صورت اضافه شدن به این گفت‌وگوهای مشکوک بلافاصله از این گروها خارج شوید.

در هر حال چنانچه اینستاگرام پیام Action Blocked برای اکانتی بفرستد، از چند ساعت تا چند هفته ممکن است در حالت مسدودیت باقی بماند. با دیدن چنین پیامی می‌توان گزینه Tell Us را انتخاب و به اینستاگرام در مورد اشتباه توضیح داد تا این برنامه از طریق ایمیل و پس از تکمیل اطلاعات امنیتی و ارسال عکس کاربر از واقعی بودن فرد اطمینان پیدا کند.

همچنین از طریق صفحه تنظیمات اینستاگرام و انتخاب Report a Problem این امکان فراهم می‌شود تا در مورد مسائل مختلف به اینستاگرام گزارش داده شود. از بین گزینه‌ها مورد Something isn’t Working را می‌توان انتخاب کرده و فرم مربوطه برای درخواست رفع بلاک را پر کرد.

 

 

  توییتر برای تقویت قابلیت‌های اجتماعی خود، یک نرم‌افزار چت را خریداری کرد

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان