• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • برای سلامتی چشم ها، از انجام این تمرینات ورزشی غافل نشوید

برای سلامتی چشم ها، از انجام این تمرینات ورزشی غافل نشوید

پیام جوان: برای این که چشم های شما آسیب نبیند بهتر است ورزش های ساده ای را انجام بدهید.

به گزارش فرتاک، چشم های افرادی که بیشتر خود را در معرض خستگی و کار با رایانه و مواردی این چنینی قرار می دهند، مستعد آسیب دیدگی شدید در آینده می باشند و برای جلوگیری از این مشکل بایستی سعی داشته باشند که روزانه چشم های خود را با روش های بسیار ساده تقویت کنند تا کمتر در معرض خطر بیماری های چشمی قرار بگیرند.

۱٫ چشم های تان را برای مدت ۳ تا ۵ ثانیه به طور محکم ببندید. سپس برای مدت ۳ تا ۵ ثانیه باز کنید و بعد، دوباره ببندید؛ این حرکت را ۷ تا ۸ بار تکرار کنید.

۲٫ چشم های خود را ابتدا در جهت حرکت عقربه های ساعت و سپس در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید. این کار را ۵ بار تکرار کنید و بین هر بار مرتبا چشمک بزنید.

۳٫ روی یک جسم در فاصله دور (بیش از ۵۰ متری) به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تمرکز کنید. سپس به آرامی چشم های تان را روی یک جسم نزدیک (کمتر از ۱۰ متری) برای مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه متمرکز کنید، بدون اینکه سرتان را تکان دهید. سپس مجددا به آن جسم دور نگاه کنید و به همین ترتیب ادامه دهید. این حرکت را ۵ مرتبه انجام دهید.

۴٫ یک عدد قلم را جلوی صورت خود نگه دارید (با فاصله طول بازو) و به آن نگاه کنید. به آرامی قلم را به بینی خود نزدیک کنید، تا اینکه قلم را تار ببینید (یعنی دیگر نتوانید روی قلم تمرکز کنید). این کار را ۱۰ بار تکرار کنید.

  راهکارهایی برای بهبود سیستم عصبی بدن

۵٫ یک جسم را به سیم لامپ سقف آویزان کنید و آن را به سمت عقب و جلو تاب دهید و سعی کنید روی جسم آویزان و در حال تاب خوردن، تمرکز کنید.

۶٫ چشم های خود را بالا و پایین ببرید و ابتدا از بالا به پایین شروع کنید. این ورزش را ۸ بار انجام دهید.
سپس چشم های خود را سمت چپ و راست ببرید و از چپ به راست شروع کنید. ۸ بار این حرکت را انجام دهید.

مهم: اگر مشکل خاصی در چشمان تان دارید قبل از انجام این حرکات با پزشک مشورت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان