• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • آینده‌ای پرابهام برای کریستیانو رونالدو

آینده‌ای پرابهام برای کریستیانو رونالدو

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، کریستیانو رونالدو می خواهد منچستریونایتد را ترک و در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. اما باشگاه های بزرگی مانند بایرن، پی‌اس‌جی و چلسی هنوز تمایلی به جذب این بازیکن نشان نداده اند. البته شیاطین سرخ که این فصل در لیگ اروپا شرکت خواهد کرد، تمایلی به فروش این بازیکن نداشته و همچنان بر ماندن CR7 اصرار دارد. این واقعیت که فوق ستاره پرتغالی با تصمیم اریک تن هاخ در بازی مقابل لیورپول (۲-۱) روی نیمکت قرار گرفت، اوضاع را دشوارتر می کند.

کریستیانو رونالدو در سال ۱۹۹۷ و به عنوان یک نوجوان ۱۲ ساله به آکادمی جوانان اسپورتینگ لیسبون پیوست و همانجا تبدیل به یک مهاجم خوش آتیه شد. باشگاه منچستریونایتد شش سال بعد این بازیکن را با ۱۹ میلیون یورو به خدمت گرفت و از همان موقع تا به امروز، هواداران اسپورتینگ هنوز رونالدو را می‌پرستند و امیدوار به بازگشت این بازیکن هستند. اما به نظر این شایعه بیشتر یک خیال‌بافی از سوی هواداران است و باشگاه پرتغالی شرایط جذب چنین بازیکنی را ندارد.

از یک طرف اسپورتینگ قادر به پاسخگویی به خواسته های مالی رونالدو نیست و از طرف دیگر این نگرانی وجود دارد که رونالدو فضای متحد رختکن را خراب کند. تنها معدود باشگاه های بزرگی می توانند حقوق بازیکنی مانند رونالدو را بپردازند، زیرا گفته می شود که این ستاره ۳۷ ساله حدود ۳۰ میلیون یورو در منچستر به جیب می زند. فقط چهار یا پنج باشگاه برتر جهان قادر به دادن این حقوق هستند و حتی بعید است بایرن مونیخ هم بتواند این کار را انجام دهد.

  حسین یزدانی، پرمدال‌ترین کشتی گیر تاریخ ایران درباره بازگشت خود به تشک به هوادارانش اطمینان داد

همچنین رونالدو سوپراستار و شخصیتی بسیار قوی است که حرفش خیلی خریدار دارد. مثلا در تیم ملی پرتغال او تصمیم می گیرد که چه کسی بازی کند و کدام بازیکن بیرون باشد و سرمربی تیم یعنی فرناندو سانتوس و فرناندو گومز، رئیس فدراسیون نیز اغلب به خاطر این موضوع در رسانه ها مورد انتقاد قرار گرفته اند، اما این همه ماجرا نیست.

سران فدراسیون پرتغال متهم هستند که از زمان قهرمانی این تیم در اروپا در سال ۲۰۱۶، رونالدو کاری می کند که عمدتا بازیکنان تحت قرارداد مدیر برنامه اش یعنی ژرژ مندس در ترکیب قرار گیرند. شخصیت های قدرتمندی مثل او می‌توانند شرایط یک تیم و کل باشگاه را متزلزل کنند. شما باید تغییرات زیادی در باشگاه داشته باشید تا رونالدو با شرایط هماهنگ شود.

کلاس بازی او غیرقابل انکار است، اما حقوق و سن بالای این بازیکن باعث می شود خریدش ریسک زیادی داشته باشد. پس احتمالا به همین دلیل است که پاری سن ژرمن، باشگاه های شهر میلان، رئال مادرید، بایرن و دورتموند تمایلی به جذب رونالدو نشان نداده اند. حتی پس از جدایی روبرت لواندوفسکی ممکن بود باشگاه پرافتخار آلمانی برای خرید کریستیانو اقدام کند، اما بایرن یک باشگاه خاص است و بر خلاف منچستریونایتد، هرگز برای جذب رونالدو از هم نپاشیده یا ساختارهای خود را تغییر نمی دهد. می توان نگرانی های بایرن را به خوبی درک کرد، زیرا اینکه رونالدو را در ۳۰ سالگی به خدمت بگیریم یک مسئله است و در ۳۷ سالگی یک چیز دیگر.

اما پس از برتری مقابل لیورپول، اریک تن هاخ، سرمربی جدید یونایتد، پاسخ داد که چرا فوق ستاره پرتغالی را روی نیمکت نشانده است. او در این رابطه گفت: “من یک تیم بزرگ در اختیار دارم و باید از همه بازیکنان استفاده کنیم. ما ۵۰ تا ۶۰ بازی انجام می دهیم و شرایط را هر هفته بررسی خواهیم کرد.”

  توموری: می خواهم با عملکردم مالدینی را تحت تاثیر قرار دهم

این سرمربی ۵۲ ساله قبل از شروع بازی نیز به شبکه اسکای گفت: “می دانیم که وقتی لیورپول توپ را در اختیار دارد، تیم قدرتمندی است. شما باید مقابل این تیم پرس شدیدی انجام داده و به صورت واحد و هماهنگ این تاکتیک را در زمین پیاده کنید.” به همین دلیل تن هاخ ترجیح داد به جای رونالدو به آنتونی الانگا، مارکوس راشفورد و جیدون سانچو تکیه کند.

رونالدو یک موجود درنده است، اما او دیگر کریستیانوی رئال مادرید نیست

تردیدی وجود ندارد که رونالدو یک بازیکن کاملا حرفه ای، در فرمی فوق العاده و با تمریناتی مناسب است، اما او همیشه می خواهد در هر بازی در زمین حضور داشته باشد. یولیان ناگلزمان نیز از همین مشکل در مونیخ می ترسد، زیرا علیرغم خواسته رونالدو، او دیگر بازیکنی مانند گذشته نیست. سن و سال قطعا نقش دارد، رونالدو سرعت و تحرک گذشته خود را از دست داده و به همین دلیل است که سبک بازی او قابل پیش بینی تر شده است. کریستیانو دیگر نمی تواند در تمام بازی ها با همان انرژی و سرعت قبلی در بالاترین سطح حضور یابد.

در نتیجه بایرن، پاری سن ژرمن و تیم های بزرگ دیگر نیز از جذب رونالدو خودداری کرده اند. البته اگر بازیکنی مانند کریستیانو را بگیرید در بسیاری از موارد پیشرفت می کنید. فروش بیشتر پیراهن و ورزشگاه های شلوغ تر در انتظار شماست و باشگاه به طور خودکار توجه بیشتری را به خود جلب می کند که این از نظر بازاریابی بسیار عالی خواهد بود. اما شما همچنین می توانید چیزهای زیادی از دست بدهید.

  شروع بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان

حضور رونالدو کل شیمی یک باشگاه را تغییر می دهد. دستمزد بالا، سن و افزایش خطر مصدومیت، ناآرامی و اختلاف در تیم به دلیل حقوق این بازیکن و … به همین دلیل بهتر است او در منچستر بماند تا دوباره باشگاه را به سمت جلو هدایت کند و در صورت رخ دادن این اتفاق، او دوباره تبدیل به قهرمان بزرگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان