• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • کارگران شاغل در بخش فست فود می‌توانند بر اساس لایحه جدید دستمزد بیشتری را مطالبه کنند

کارگران شاغل در بخش فست فود می‌توانند بر اساس لایحه جدید دستمزد بیشتری را مطالبه کنند

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، دفعه بعد که یک سیب زمینی سرخ شده سفارش می دهید یا یک همبرگر میل کنید، ممکن است اوضاع در صنعت فست فود تغییر کرده باشد.

لایحه ای که در مجلس تصویب می شود می تواند نحوه فعالیت مشاغل فست فود را به شدت تغییر دهد.

لایحه ۲۵۷ مجمع، که “قانون بازیابی فست فود” نامیده می شود، شورایی متشکل از ۱۱ نفر را ایجاد می کند تا هر سه سال یک بار به نمایندگی از کارگران فست فود برای مواردی مانند دستمزد، مزایا و شرایط کاری مذاکره کنند.

حامیان می گویند که این لایحه “قانون بازیابی غذای سریع” تضمین می کند که کارگران فست فود برای مطالبه دستمزد و درمان مناسب در دید باشند، اما مخالفان استدلال می کنند که کمک چندانی به این امر نمی کند و در عوض مشاغل را به خارج از ایالت می فرستد.

کریس هولدن عضو مجلس دموکرات از پاسادنا، صاحب امتیاز سابق مترو، این لایحه را نوشته و می گوید کارگران سود خواهند برد.

هولدن گفت: این برای ایجاد یک عدالت است که ما بتوانیم به کارگران کمک می کنیم. این به آنها فرصتی می دهد تا بخشی از گفتگو در مورد صنعتی که در آن مشغول به کار هستند، باشند.

کریستال اوروزکو در ۱۵ سال گذشته در صنعت فست فود کار کرده است و از این قانون حمایت می کند.

اوروزکو می‌گوید: “این به ما فرصتی می دهد تا آنچه را که باید بگوییم به گوش همه برسانیم.” ما می‌خواهیم بتوانیم با تورم همگام باشیم. هر سال اجاره‌ها بالا می روند، هزینه‌ی آب و برق بالا می رود اما فقط صاحبان کسب و کارها هستند که سود نهایی را به دست می‌اورند.

  اسامی ده ایالتی که با ۳۰۰ هزار دلار می‌توانید در آنها صاحب خانه شوید

این لایحه با مخالفت چندین گروه از جمله انجمن رستوران های کالیفرنیا، انجمن بین المللی حق رای دادن و اتاق بازرگانی کالیفرنیا مواجه است.

امان و لینا مان صاحبان مشاغل کوچکی هستند که دره ساکرامنتو و در دره مرکزی فعالیت دارند. آنها می‌گویند که از قبل، حقوق کارگران خود را بالاتر از حداقل دستمزد می دهند.

امان مان معتقد است کاری که این لایحه انجام می دهد رشد آنها را محدود می کند و آنها دیگر نمی‌توانند در ایالت کالیفرنیا رشد کنند.

این لایحه همچنان نیاز به تصویب کمیته تخصیص بودجه سنا دارد و در صورت تصویب، قبل از اینکه به میز فرماندار گاوین نیوسام برود، باید از هر دو مجلس قانونگذاری عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان