• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص فوق العاده زیره برای سلامتی بدن

خواص فوق العاده زیره برای سلامتی بدن

پیام جوان: زیره ادویه ای است که از دانه های گیاه زیره سبز تهیه می شود. در بسیاری از غذاها از زیره سبز استفاده می شود، به ویژه غذاهای مناطق بومی در مدیترانه و آسیای جنوب غربی. زیره از دیرباز در طب سنتی استفاده می شده است.
مطالعات مدرن برخی از فواید سلامتی زیره را تایید کرده اند از جمله بهبود هضم و کاهش عفونت های ناشی از غذا.

به گزارش فرتاک، تحقیقات همچنین فواید جدیدی مانند کاهش وزن و بهبود کنترل قند خون و کلسترول را نشان داده است.

بهبود هضم
رایج ترین استفاده سنتی زیره برای سوء هاضمه است. فعالیت آنزیم های گوارشی را افزایش داده و به طور بالقوه هضم را تسریع میکند. زیره همچنین باعث افزایش ترشح صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی در روده شما کمک می کند.

منبع غنی آهن
کودکان برای حمایت از رشد و زنان جوان برای جایگزینی خون از دست رفته در طول قاعدگی به آهن نیاز دارند. زیره از نظر آهن بسیار متراکم است و تقریباً ۲۰ درصد آهن روزانه شما را در یک قاشق چایخوری تامین می کند.

حاوی ترکیبات گیاهی مفید
زیره حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی است از جمله ترپن ها، فنل ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها.
تعدادی از اینها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، که مواد شیمیایی هستند و آسیب رادیکال های آزاد به بدن شما را کاهش می دهند. رادیکال های آزاد الکترون های تنها هستند که باعث التهاب و آسیب به DNA می شوند. زیره حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را تثبیت می کند.

  درباره سرطان سینه و علت مبتلا شدن فرد و روش‌های درمان این بیماری، بیشتر بدانید

جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا
زیره، دارای خواص ضد میکروبی می باشد که ممکن است خطر عفونت های ناشی از غذا را کاهش دهد.

هنگامی که زیره هضم می شود، ماده ای به نام مگالومایسین آزاد می کند که دارای خواص آنتی بیوتیکی است. زیره باعث کاهش مقاومت دارویی برخی باکتری ها می شود.

بهبود علائم IBS
محققان عصاره زیره را برای درمان گرفتگی عضلات، اسپاسم گوارشی، حالت تهوع و نفخ مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) موثر می دانند.

تقویت حافظه
زیره می تواند با تحریک سیستم عصبی مرکزی منجر به حافظه قوی تر و کنترل بیشتر بر اندام شما شود. زیره حتی ممکن است بتواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند زیرا در عملکرد سیستم عصبی مرکزی بدن نقش دارد.

از دیگر مزایای زیره:

کمک به درمان دیابت
بهبود کلسترول خون
کاهش وزن و کاهش چربی
کمک به ترک مواد مخدر
رفع التهاب
دارای خاصیت ضد سرطانی
کمک به درمان اسهال
مبارزه با باکتری ها و انگل ها
کمک به کاهش وزن
حاوی آنتی اکسیدان

خطرات و عوارض جانبی
زیره سبز بسیار ایمن و به طور کلی غیر سمی است، حتی در دوزهای بالا. اما اگر مایل به استفاده از آن هستید، باید از عوارض جانبی آن آگاه باشید. دوز معمولی زیره به عنوان یک مکمل گیاهی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم در روز است.
زیره سطح تستوسترون را سرکوب می‌کند، به این معنی که در صورت مصرف می‌تواند باروری مردان را کاهش دهد. زیره سبز توسط برخی فرهنگ ها به عنوان ماده ای برای سقط جنین استفاده می شود، بنابراین زنان باردار یا در تلاش برای باردار شدن باید این را در نظر داشته باشند.

  نخست وزیر ژاپن در پایتخت حالت فوق‌العاده اعلام کرد

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان