بیل راسل قهرمان NBA و اسطوره Bay Area درگذشت

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، بر اساس یک توییت منتشر شده در حساب توییتر راسل، نماد ورزشی بی اریا و «پرکارترین برنده تاریخ ورزش آمریکا»، بیل راسل، درگذشت.

راسل دربی اریا بزرگ شد و در دبیرستان مک‌کلیموندز در اوکلند تحصیل کرد. راسل قبل از اینکه کاپیتان تیم بسکتبال حاضر در المپیک و برنده مدال طلا شود، با دانشگاه سن فرنسیسکو دو قهرمانی NCAA را به دست آورد.

دوران حرفه‌ای بسکتبال او سرشار از دستاوردها بود، یعنی کسب ۹ قهرمانی NBA با بوستون سلتیکس. پس از دستاوردهای راسل در زمین، جایزه با ارزش ترین بازیکن فینال NBA به افتخار او در سال ۲۰۰۹ تغییر نام داد. راسل به عنوان اولین سرمربی سیاه پوست تیم ورزشی حرفه ای آمریکای شمالی تبدیل شد و دو عنوان قهرمانی NBA دیگر را به دست آورد.

در سال ۲۰۱۰، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مدال آزادی ریاست جمهوری را به خاطر نقش او در برجسته کردن جنبش حقوق مدنی و همچنین به خاطر دستاوردهایش در بسکتبال اعطا کرد.

در اطلاعیه خانواده راسل آمده است که راسل در حالی که همسرش جینین در کنارش بود در آرامش جان باخت. مراسم یادبودی برای بزرگداشت زندگی راسل برگزار و زمان آن به زودی اعلام خواهد شد.

 

  این شهر کالیفرنیا بیشترین کاهش قیمت مسکن را داشته است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان