• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • نکاتی برای جلوگیری از آکنه ناشی از مشکلات گوارشی

نکاتی برای جلوگیری از آکنه ناشی از مشکلات گوارشی

پیام جوان: آکنه نشانه مشکل سیستم ایمنی است و ۷۰ درصد از سیستم ایمنی بدن شما به دستگاه گوارش شما مربوط می باشد.

به گزارش فرتاک، طبق تحقیقات، ۸۵ درصد از افراد بین دوازده تا بیست و چهار سال با آکنه سر و کار دارند. با این حال، اگر شما یکی از آن ۸۵ درصدی هستید که آگنه دارند، ممکن است تعجب کنید که بدانید علت اصلی آکنه ممکن است پوست شما نباشد، بلکه سیستم گوارش شما باشد.

هنگامی که بخش‌های سیستم ایمنی شما در دستگاه گوارش بیش از حد فعال می‌شوند، در سایر نواحی بدن نیز، مانند پوست شما، می‌توانند بیش از حد فعال شده و منجر به شیوع آکنه شوند.

چهار نکته برای جلوگیری از آکنه ناشی ازمشکلات گوارشی:

اسید معده خود را تقویت کنید
اسیدهای معده برای تجزیه غذایی که می خورید ضروری هستند. با این حال، زمانی که سطح اسید معده شما پایین است، ممکن است غذای شما به درستی تجزیه نشود، که می تواند به شیوع آکنه کمک کند. می توانید اسید معده خود را با مخلوط کردن یک فنجان آب با کمی سرکه سیب و نوشیدن آن پانزده تا بیست دقیقه قبل از صرف غذا تقویت کنید.

در غذا خوردن زیاده روی نکنید
اگر می‌خواهید با آکنه‌های ناشی از مشکلات گوارشی مبارزه کنید، بهتر است زمانی که ۸۵ تا ۹۰ درصد سیر هستید، دست از غذا خوردن بکشید. با این حال، از طرف دیگر، حذف وعده‌های غذایی یا گرسنه نگه داشتن خود نیز می‌تواند باعث بروز آکنه شود.

آهسته غذا بخورید
وقت بگذارید و غذای خود را به طور کامل بجوید تا مطمئن شوید قبل از اینکه به معده شما برسد به درستی تجزیه می شود. توصیه می شود که حداقل بیست دقیقه برای خوردن یک وعده غذایی وقت بگذارید. با این کار هم غذایتان راحت تر هضم میشود و هم از صرف غذای خود لذت می برید.

  بهبود سلامت روان با کاهش ۳۰ دقیقه ای استفاده از شبکه‌های اجتماعی

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید
لباس‌هایی که خیلی محکم دور معده شما قرار می‌گیرند می‌توانند دستگاه گوارش شما را فشرده کنند و منجر به مشکلات گوارشی شوند که به نوبه خود می‌تواند باعث شیوع آکنه شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان