• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • مصاف با سوریه، دیدار دست‌گرمی تیم ملی بسکتبال ایران در آغاز کاپ آسیا

مصاف با سوریه، دیدار دست‌گرمی تیم ملی بسکتبال ایران در آغاز کاپ آسیا

پیام جوان: به گزارش مهر، رقابت‌های بسکتبال ۲۰۲۲ کاپ آسیا از امروز سه شنبه با حضور ۱۶ تیم و با دیدار دو تیم چین تایپه و بحرین در اندونزی آغاز شد. روز نخست این رقابت‌ها البته به برگزاری ۴ دیدار از گروه‌های A و B اختصاص دارد، دیدارهای گروه C که تیم ملی ایران هم در آن قرار دارد و گروه D هم از فردا چهارشنبه آغاز می‌شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود باید با سوریه رقابت داشته باشد، تیمی که طی چهار ماه گذشته دو بار در قالب پنجره دوم و سوم انتخابی جام جهانی برابر تیم ملی ایران متحمل شکست شد.

سوریه در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) دو پله صعود داشت و صاحب جایگاه ۸۳ شد اما همچنان با بسکتبال ایران ۵۰ پله اختلاف رنکینگ دارد. ملی پوشان بسکتبال ایران در دو دیدار اخیری که با دو مربی متفاوت برابر سوریه برگزار کردند نشان دادند که گرفتن امتیاز از این تیم برایشان سختی و پیچیدگی خاصی ندارد به خصوص با نفوذپذیری که سوریه در دفاع دارد و این کمک می‌کند ملی پوشان ایران بتوانند علاوه بر پرتاب‌های پیرامونی از حملات خود هم برای رسیدن به زیر حلقه استفاده کنند.

در هر صورت رقابت با سوریه یک دیدار «دست گرمی» برای بسکتبال ایران در آغاز کاپ آسیا است. ملی پوشان بسکتبال کشورمان می‌توانند با انجام این دیدار مهیای رقابت با قزاقستانی بشوند که نتیجه هر دو دیدار برابر آن در انتخابی جام جهانی را واگذار کردند و حالا هم همچون ژاپن مدعی صدرنشینی در گروه است.

تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در کاپ آسیا ترکیب حامد حدادی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، ارسلان کاظمی، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، محمد یوسف‌وند، آرمان زنگنه، متین آقاجانپور، سجاد پذیرفته، نوید رضایی‌فر و رسول مظفری را در اختیار دارد.

  مهدی قایدی، کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن ماه اکتبر لیگ امارات

این تیم یکشنبه در محل برگزاری مسابقات در جاکارتا مستقر شد و روز گذشته اولین جلسه تمرینی خود را برگزار کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین کاپ آسیا که سال ۲۰۱۷ به میزبانی بیروت برگزار شد تا فینال پیش رفت اما با شکست برابر استرالیا به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

بسکتبال ایران در مجموع از حضور در ادوار مختلف کاپ آسیا صاحب ۵ مدال شامل ۳ طلا، یک نقره و یک برنز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان