• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص جالب انجیر در دوران بارداری

خواص جالب انجیر در دوران بارداری

پیام جوان: به هر حال، به دلیل تهوع صبحگاهی پیروی از یک برنامه رژیمی روزانه برای برخی از مادران، کار دشواری است. اگر مصرف کربوهیدرات سخت است، چرا چیزی خوشمزه و تازه مانند انجیر را مصرف نکنند که نه تنها به رفع تهوع صبحگاهی کمک می‌کند، بلکه تمام مواد مغذی مورد نیاز جنین را نیز تأمین می‌کند.

به گزارش فرتاک، خواص انجیر در دوران بارداری و برخی دلایل توصیه آن برای رژیم غذایی عبارتند از:

تأمین مواد معدنی مورد نیاز
مواد معدنی موجود در انجیر، در مقایسه با دیگر میوه‌ها و سبزیجات نسبتاً بالاست. کمبود ویتامین و مواد معدنی می‌تواند باعث اختلال در رشد نوزاد شود. بدترین مشکل این است که ممکن است کودک با بیماری مادرزادی متولد شود.

آنزیم خاص برای گوارش سالم‌تر
انجیر، علاوه بر فیبر بالا، دارای آنزیمی به نام پروتئولیتیک نیز هست که می‌تواند در رفع مشکلات گوارشی به زنان باردار کمک کند.

رژیم غذایی سالم در دوران بارداری
میل شدید به خوردن می‌تواند یک مشکل رایج در دوران بارداری باشد. کنترل نکردن آن توسط مادر می‌تواند باعث چاقی مادر و جنین و در نتیجه بروز مشکل در فرآیند زایمان شود. انجیر، یکی از میوه‌هایی است که آلکالین بالایی دارد که راهی طبیعی برای کنترل میل شدید به خوردن است و در نتیجه مادر می‌تواند برنامه رژیمی سالم‌تری را دنبال کند.

منبع امگاسه گیاهی و اسید فولیک برای رشد
امگا ۳ و اسید فولیک، نقش مهمی در رشد مغز جنین دارند. در ماه‌های اول بارداری، مصرف انجیر به رشد مغز نوزاد کمک می‌کند.

افزایش دریافت کلسیم
کلسیم برای رشد استخوان‌ها و دندان‌های مادر و نوزاد ضروری است. این ماده برای حفظ قدرت استخوان‌ها در دوران بارداری و پس از آن لازم است، بنابراین با دریافت آن، مادر قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود خواهد بود.

  واکسن فایزر برای نگهداری و انتقال به دمای فوق سرد نیاز ندارد

راز پوستی سالم و زیبا در دوران بارداری
در دوران بارداری، مادر نه تنها اندام زیبای خود را از دست می‌دهد، بلکه دچار رنگدانه‌های زشتی می‌شوند که به لکه‌های بارداری معروفند. انجیر دارای ماده شیمیایی به نام پسورالن است که برای درمان رنگدانه‌های پوستی خوب است.

راه حلی درمانی برای کاهش دیابت بارداری
دیابت بارداری، یکی از مشکلاتی است که رفع آن کار سختی است، اما به هر حال باید از آن جلوگیری کرد. مصرف انجیر که سرشار از مواد مغذی است می‌تواند در داشتن رژیم غذایی سالم‌تر به مادر کمک کند.

رفع کم‌خونی
کم‌خونی، مشکلی رایج است، اما این وضعیت در زنان باردار می‌تواند برای مادر و جنین کشنده باشد، زیرا خون برای رشد جنین ضروری است و کمبود آن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل بیماری‌های مادرزادی شود.

روشی خوش‌طعم برای پیشگیری از پرفشاری خون
پرفشاری خون، مشکلی جدی در دوران بارداری است. زمانی که مادر به پرفشاری خون دچار باشد، احتمال زایمان نرمال پایین می‌آید.

فیبر بالا
انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا، راهی خوب و سریع برای رفع مشکل یبوست است.

بهبود جذب آهن در بدن
انجیر، سرشار از ویتامین C نیز هست و عملکرد اصلی ویتامین C کمک به جذب آهن است. آهن برای کاهش خطر کم‌خونی مادران مهم است.

راهی خوشمزه برای رهایی از تهوع صبحگاهی
تهوع صبحگاهی یکی از مشکلات ماه‌های اول بارداری است. گاهی وقت‌ها غیر قابل پیشگیری است و می‌تواند مانع از دریافت مواد مغذی لازم در مادر شود. انجیر حاوی ویتامین B۶ است که می‌تواند به کاهش تهوع صبحگاهی کمک کند.

کنترل فشار خون
داشتن پتاسیم بالا به این معناست که انجیر به کنترل فشار خون مادر کمک می‌کند. زمانی که فشار خون کنترل شود، سطح کلسترول نیز کنترل می‌شود و خطر پره اکلامپسی کاهش می‌یابد.

  نوشیدن آب و پنج تاثیر شگفت انگیز آن در بدن

منبع مواد مغذی کلیدی
اطمینان از این‌که مادر باردار مواد مغذی کافی را دریافت می‌کند، اهمیت زیادی دارد. مواد مغذی کافی در بدن با مصرفف انجیر به این معنا است که مادران می‌توانند سلامت خود را در زمان بارداری و پس از آن حفظ کنند.

منبع قند طبیعی
اگرچه قند بالا می‌تواند برای زن باردار خطرناک باشد، اما قند طبیعی موجود در انجیر، ماده‌ای سالم برای تأمین گلوکز مورد نیاز بدن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان