• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص درمانی خاکشیر برای خوب کار کردن دستگاه گوارش

خواص درمانی خاکشیر برای خوب کار کردن دستگاه گوارش

پیام جوان: یکی از خواص مهم خاکشیر کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است ولی به این خاصیت محدود نمی شود و این نوشیدنی برای بدن بسیار مفید است.

به گزارش فرتاک، یبوست یکی از مشکلات رایج شهرنشینی است که ناشی از عدم تحرک کافی می باشد و بسیاری از مردم به آن مبتلا هستند که کشیدگی شکم و انقباض روده از علائم آن است. در این نوع یبوست، هنگام دفع، بخشی از روده به صورت حلقه وار جمع می شود و مدفوع دو تکه شده و راه روده برای چند لحظه بسته می شود .در این شرایط تکه ای از مددفوع خارج شده و باقیمانده در بدن باقی می ماند و ممکن است با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نشود. مقدار باقیمانده مدفوع در بدن باعث ایجاد سموم و عوارض مختلفی می شود که اغلب مردم از این ناراحتی رنج می برند.

یبوست کودکان
یبوست در کودکان موجب دل درد و بروز جوش هایی در بدن می شود .برای درمان یبوست کودکان روزی یک قاشق چای خوری خاکشیر را بکوبید و با آب ولرم در شیشه ریخته و به او بنوشانید.

یبوست دوران پیری
افراد مسن معمولا دچار کمبود آب و خشک شدن می شود . به همین علت روده ها نیز خشک و کم آب می شود .بهترین روش درمان طبیعی برای این افراد استفاده از ترکیب خاکشیر کوبیده شده به همراه آب داغ و عسل است . مصرف قرص های مسهل و ملین برای افراد سالخورده خطرناک است زیرا مقدار رطوبت بدن باقیمانده بدن آنها را جذب می کند و خطر مرگ را به همراه دارد.

  علائمی که به شما نشان می‌دهد دچار پیرچشمی شده‌اید را بشناسید

درمان بیماری های دیگر

ضعف قوه باء (قوای جنسی)
مصرف خاکشیر برطرف شدن ترشحات رحمی ناشی از سودا به صورت تدریجی می شود . خاکشیر با ایجاد پرده ای از چربی در سطح بدن ، موجب نرمی و لطافت پوست بدن می شود.

خونریزی بواسیری
یکی از عوارض سوداوی، بروز بواسیر و ضعف کبد است که گاه با خون ریزی های مداوم همراه می شود. خاکشیر بهترین درمان برای این بیماری است که موجب اصلاح و توقف خونریزی می شود. علاوه بر این برخی از انواع اسهال را درمان می کند.

ضعف معده ناشی از سوء مزاج سرد با غلبه سودا
خشکی دهان ، بی اشتهایی ، نفخ شک ، کم میلی به آب ، بروز برخی دردها در معده ، بدگواری طعام ، ضعف و لاغری از علائم سوء مزاج سرد است که می توان با مصرف خاکشیر درمان نمود.

معده درد

تورم لوزه ها
برای جلوگیری از تورم در لوزه ها می توان از خاکشیر استفاده کرد.

کبد چرب
خاکشیر خاصیت دیورتیک طبیعی دارد که می تواند در سم زدایی و پاک سازی کبد بسیار موثر باشد . بنابراین برای درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب مفید است.

تب و سرماخوردگی
خاکشیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی است که برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.علاوه بر آن به دلیل طبع سردی که دارد ، در طب سنتی به عنوان یک تب بر طبیعی شناخته می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان