قیمت خودروهای نو و دست دوم در ایالت‌ها همچنان در حال افزایش است

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو و بر طبق گزارش Cox Automotive و Moody’s Analytics، قیمت خودروهای جدید برای چهارمین ماه متوالی به افزایش خود ادامه دادند.

ایوان دروری، متخصص خرید خودرو ادموندز، در مورد دشواری خرید خودرو به NPR گفت: «متاسفانه برای قشری از جمعیت که احتمالاً بیشتر به آن نیاز دارند، روز به روز بیشتر از دسترس خارج می‌شود.

داده های شاخص قیمت مصرف کننده در ماه می نشان داد که طی ۱۲ ماه گذشته، قیمت خودروهای جدید ۱۲٫۶ درصد افزایش یافته است، این موضوع و همچنین افزایش نرخ بهره، پرداخت های ماهانه را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.

در این میان، خودروهای دست دوم با افزایش ۱۶٫۱ درصدی جایگاه بالاتری دارند.

طبق گفته Kelly Blue Book، میانگین قیمت خرید خودروی صفر در ماه می ۴۷۱۴۸ دلار بوده است.

دروری به NPR گفت به شوخی به خریداران می‌گویم فرقی نمی‌کند که چه مدل خودرویی خریداری می‌کنید، در وضعیت جدید، هر مدلی که بخرید شبیه این است که یک خودروی لوکس را خریداری کرده‌اید.

یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ها کمبود مداوم تراشه های کامپیوتری است که بسیاری از عملکردهای اصلی را در وسایل نقلیه مدرن انجام می دهند. به گفته ربکا رایدژوسکی از Cox Automotive، ممکن است اوضاع بدتر نشود، اما هیچ نشانه ای از بهبود آنها به این زودی وجود ندارد.

رایدژوسکی در بیانیه ای گفت به این زودی‌ها هیچ کس نباید انتظار کاهش قیمت را داشته باشد، زیرا عرضه محدود در بازار، قیمت ها را تا سال ۲۰۲۳ در سطح بالایی نگه می دارد.

  آتش سوزی بامداد امروز در East Oakland

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان