تلاش مقامات سن فرنسیسکو برای جلوگیری از شیوع آبله میمون

پیام جوان:‌به گزارش کی تی وی یو، با کمرنگ شدن ترس از همه گیری کووید، ترس از یک بیماری واگیردار دیگر با گسترش آبله میمون در حال افزایش است .

کارکنان مراقبت های بهداشتی با بهره مندی از درس های آموخته شده از گذشته با این بیماری مبارزه می کنند.

دکتر پیتر چین هونگ، متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: این واقعیت که آبله میمون به ندرت کشنده است و با واکسن‌هایی که قبلا ساخته شده اند می‌توان با آن مقابله کرد را نباید فراموش کرد.

دکتر چین هانگ گفت: “من فکر می کنم آبله میمون… باید مراقب آن باشیم، اما نباید از آن ترسید، نگران آن نباشیم و آرامش‌مان را از دست ندهیم.”

اگرچه بیشتر موارد ابتلای جدید به این بیماری در مردان همجنس‌گرا گزارش شده اما کارشناسان پزشکی می‌گویند که این یک اتفاق است؛ شیوع های قبلی در جوامع مختلف وجود داشته است.

دکتر چین هونگ می گوید: «اگر از نظر تاریخی به قوس شیوع آبله میمون نگاه کنید، در واقع مردان و زنان در جایگاه‌های برابر هستند. “فقط به نظر می رسد که این شیوع خاص بیشتر در مردانی است که با مردان رابطه جنسی دارند. آخرین شیوع این بیماری در ایالات متحده مربوط به صاحبان حیوانات خانگی بوده است.”

دپارتمان بهداشت عمومی سن فرنسیسکو اعلام کرد که تاکنون ۱۶ مورد آبله میمون را ردیابی کرده و در حال اجرای طرح هایی برای مبارزه با این بیماری هستند. سن فرنسیسکو در حال حاضر ۳۶۰ دوز واکسن دریافت کرده است که انتظار می رود ۲۰۰ دوز دیگر نیز در این هفته دریافت کند.

فرانک استرونا از دپارتمان بهداشت عمومی SF گفت: ما اکنون اهمیت کنترل این بیماری را قبل از اینکه گسترده تر شود، می دانیم. بنابراین، ما با همه بیماران خود تماس گرفته‌ایم تا مطمئن شویم که آنها و نزدیکان آنها تحت درمان هستند.

  توفان آخر هفته، خسارات جدیدی در بی اریا به بار آورد

بنیاد ایدز سن فرنسیسکو نیز بسیج می‌شود و به یاد می‌آورد که چگونه مردان همجنس‌گرا در طول بحران اچ‌آی‌وی/ایدز در دهه ۱۹۸۰ بدنام شدند. این بنیاد اطلاع‌رسانی‌هایی را درباره آزمایش و واکسیناسیون برای مقابله با شیوع کنونی آبله میمون ایجاد کرده است.

مقامات سن فرنسیسکو می‌گویند که در حال همکاری با ایالت برای تهیه و توزیع واکسن در صورت در دسترس شدن هستند. آنها از همه افرادی که مشکوک هستند در معرض آبله میمونی قرار گرفته‌اند می خواهند با پزشک خود تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان