• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • هشدار دولت چین در ارتباط با ارزش بیت کوین

هشدار دولت چین در ارتباط با ارزش بیت کوین

پیام جوان: رسانه رسمی ملی چین به خوانندگان خود هشدار می دهد که بیت کوین ممکن است به صفر برسد، تا آنها را از سرمایه گذاری و استفاده از ارزهای دیجیتال منصرف کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دولت چین با هشدار به سرمایه‌گذاران رمزارز مبنی بر اینکه قیمت بیت‌کوین به سمت صفر میرسد، از رکود شدید در بازار کریپتو خبر داده است.

ساوت چاینا مورنینگ پست “South China Morning Post” در ۲۲ ژوئن گزارش داد که آژانس خبری ملی چین اکونومیک دیلی هشداری درباره بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار صادر کرده است تا شهروندان را از استفاده از رمزارز منصرف کند.

گزارش اکونومیک دیلی می‌گوید که غرب در ایجاد بازاری با اهرم‌های بالا مقصر است،این بازار شبه فناوری مملو از دستکاری است،به گفته آن‌ها یک عامل خارجی مهم به نوسانات بیت‌کوین کمک می‌کند.

همچنین این روزنامه می‌گوید: بیت‌کوین چیزی بیش از مجموعه ای از کدهای دیجیتال نیست و بازده آن عمدتاً از خرید پایین و فروش بالا به دست می‌آید و در آینده، زمانی که اعتماد سرمایه گذاران از بین برود یا کشورهای مستقل بیت کوین را غیرقانونی اعلام کنند، به ارزش اصلی خود باز می گردد که کاملا بی ارزش است.

دولت چین در جولای گذشته استخراج بیت کوین را ممنوع کرد و برنامه های بزرگی برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به نام یوان دیجیتال چین (e-CNY) در سراسر کشور دارد. سپتامبر گذشته تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد و فعالیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی را در داخل کشور در سال ۲۰۱۸ منع کرد.

دولت چین تنها کسی نیست که پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین به کجا می‌رود.
روز دوشنبه، موسس و مدیر عامل شرکت تحلیل بازار دی مارک آنالیز گفت که معتقد است، بازار کریپتو در راستای کاهش طولانی مدت قیمت است، زیرا بیت کوین از اوج ۶۹۰۰۰ دلاری خود در نوامبر به زیر ۲۰ هزار دلار رسیده است.

  رهبر جمهوری‌خواهان سنا: چین، روسیه و جمهوری اسلامی یک تهدید فوری برای ایالات متحده هستند

چنین ریزش ‌هایی حکایت از احتمال بالایی دارد که بازیابی به بالاترین سطح بیت کوین به سال‌ها، اگر نه دهه‌ها، نیاز دارد.

او گفت، با این حال هنوز فرصتی برای بازگشت به محدوده ۴۰۰۰۰ دلاری در چند ماه آینده وجود دارد.

برخلاف هشدارهای پکن، بانک انگلستان (BOE) شروع به دیدن پتانسیل های ثروت ساز در فضای کریپتو کرده است.

جان کانلیف، معاون بانک BOE، در ۲۲ ژوئن به بلومبرگ گفت:شرکت‌های رمزارزی که موفق می‌شوند در طول رکود فعلی سرپا بمانند،تبدیل به بازیگران غالب در این صنعت زمانی که اوضاع تغییر کند میشوند.

جان کانلیف گفت:هر اتفاقی که در چند ماه آینده برای دارایی‌های کریپتو بیفتد، من انتظار دارم که فناوری و امور مالی کریپتو ادامه پیدا کند. این صنعت نوپا امکان بهره وری عظیم و تغییرات در ساختار بازار را دارد.

در همین حال، نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور، در ۱۹ ژوئن در رابطه با کاهش قیمت بیت کوین در توییتی نوشت که مردم باید از نگاه کردن به نمودار دست بردارند و از زندگی لذت ببرند، زیرا او مطمئن است که قیمت‌ها بهبود خواهند یافت.

رییس جمهور بوکله به دلیل سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و زیان ده ها میلیون دلاری تاکنون مورد انتقادات شدید قرار گرفته است، اما وزیر دارایی الخاندرو زلایا استدلال کرده است که این زیان نیست، زیرا ما هنوز بیت کوین های خود را نفروخته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان