• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • لایحه جدید در کالیفرنیا، تولید محصولات پلاستیکی یکبار مصرف را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد

لایحه جدید در کالیفرنیا، تولید محصولات پلاستیکی یکبار مصرف را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، کالیفرنیا در حال ارائه یک پیشنهاد با هدف کاهش ۲۵ درصدی تولید پلاستیک برای محصولات یکبار مصرف مانند بطری های شامپو و بسته بندی مواد غذایی از دهه آینده، در جهت تلاش برای مهار آلودگی ناشی از این مواد دیربازیافتی است.

سناتور بن آلن، نویسنده این لایحه، می‌گوید که در صورت تصویب این پیشنهاد، کالیفرنیا با تمرکز بر حذف تولید پلاستیک در منبع تولید، نه صرفاً بازیافت آن، به یک رهبر در کاهش زباله های پلاستیکی تبدیل می شود.

پلاستیک مدت‌هاست که هدف گروه های زیست محیطی بوده است. بیشتر پلاستیک بازیافت نمی شود و میلیون ها تن اقیانوس های جهان را آلوده می کند، به حیات وحش آسیب می رساند و در آب آشامیدنی ظاهر می شود.

تلاش‌های مختلفی برای مهار چنین آلودگی‌هایی در حال انجام است و دولت‌ها تلاش می‌کنند استفاده از کیسه‌های پلاستیکی مواد غذایی، نی و سایر محصولات را کاهش دهند. این ماه، دولت فدرال اعلام کرد که فروش پلاستیک های یکبار مصرف مانند بطری های آب در پارک های ملی را به تدریج متوقف خواهد کرد.

بر اساس این لایحه، کاهش ۲۵ درصدی پلاستیک از محصولات یکبار مصرف از سال ۲۰۳۲ آغاز خواهد شد. این کاهش برای تولیدکنندگان محصولاتی مانند مواد شوینده لباس، خمیر دندان و بسته بندی مواد غذایی و همچنین شرکت هایی مانند آمازون که محصولات را برای ارسال بسته بندی می کنند اعمال می شود. آنها باید پلاستیک را با مواد دیگر جایگزین کنند، بسته بندی خود را کاهش دهند یا محصولات را به عنوان محصولاتی که قابلیت استفاده مجدد دارند، به بازار عرضه کنند.

  پلیس ساکرامنتو به دنبال یافتن آئریس هاموک، زن 24 ساله گمشده‌ای که از 9 دسامبر تاکنون دیده نشده است

فراتر از پلاستیک، تولیدکنندگان همه محصولات یکبار مصرف، حتی محصولات ساخته شده از کاغذ یا شیشه، باید اطمینان حاصل کنند که ۶۵ درصد از تولیداتشان تا سال ۲۰۳۲ بازیافت می شوند. تخمین زده می شود که اکنون کمتر از ۱۰ درصد پلاستیک در ایالات متحده بازیافت می شود.

سازندگان محصولات یکبار مصرف باید به «سازمان‌های مسئولیت تولیدکننده» بپیوندند که قوانین را با نظارت دولتی اجرا می‌کنند. این سازمان ها باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار برای صندوق کاهش آلودگی پلاستیک جمع آوری کنند. تولیدکنندگانی که قوانین را رعایت نکنند ممکن است روزانه ۵۰۰۰۰ دلار جریمه شوند.

این قانون محصول مذاکرات طولانی بین دفتر آلن، گروه های محیطی و تجاری بود. آلن گفت که انتظار ندارد صنعت تولید پلاستیک از این لایحه حمایت کند، اما او امیدوار است که آنها علیه آن لابی نکنند.

جنیفر باررا، رئیس اتاق بازرگانی کالیفرنیا، در این باره گفت: «در حالی که کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک کالیفرنیا در نتیجه این لایحه با پیچ و خم قوانین زیست‌محیطی مواجه هستند، ما معتقدیم که این پیشنهاد اطمینان از سیاست بلندمدت در مورد بازیافت و بسته‌بندی را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان