بزرگترین افزایش نرخ بهره از سال ۱۹۹۴ برای عموم چه معنایی دارد؟

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چه معنایی برای مردم دارد؟ انتظار می‌رود که قرض گرفتن پول کمی گران‌تر شود – خواه از طریق کارت اعتباری باشد و یا وام مسکن.

مشاوران مالی برای کسانی که در مورد خرج‌های تابستانی در مقابل پرداخت کارت اعتباری بحث می کنند، توصیه می کنند بدهی کمتری برای خود ایجاد کنند.

دیوید چانگ، مشاور مالی می‌گوید: «اگر بدهی های متغیری مانند وام مسکن و یا وام هایی دارید که مبلغ نهایی آنها بر اساس نرخ بهره، متغیر هستند، باید آن را در اسرع وقت پرداخت کنید زیرا این نرخ ها در حال افزایش هستند.

فدرال رزرو از افزایش ۷۵ درصدی نرخ بهره خبر داد. این بیشترین افزایش در نزدیک به ۳۰ سال است. آنها امیدوارند این تصمیم، میزان تورم را کنترل کند که به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

فدرال رزرو اطمینان دارد که نرخ‌های بهره بالاتر باعث می‌شود مصرف‌کنندگان کمتر تمایل به وام گرفتن و خرج کردن پول، و به عبارت دیگر کاهش تقاضا را داشته باشند. با بازگشت تقاضا به سمت عرضه، قیمت ها نیز از نظر تئوری باید کاهش یابد.

در این بین، افراد عادی ممکن است مزایایی را شاهد باشند.

«اگر پس‌انداز می‌کنید، ممکن است سود کنید، زیرا احتمالاً سود بیشتری از حساب پس‌انداز خود دریافت خواهید کرد. همچنین اگر وام مسکن ثابتی دارید که دو سال پیش گرفتید، احتمالاً تا زمانی که سرمایه‌گذاری مجدد نکنید، وضعیت خوبی دارید.»

ارین استامف، رئیس انجمن املاک ساکرامنتو، گفت که افزایش ملایم‌تر نرخ بهره در اوایل سال جاری، قدرت خرج کردن خریداران را محدود کرده است.

  مظنون به بمب گذاری در زندان اصلی شهرستان ساکرامنتو در بازداشت است

استامف گفت که در دو سال گذشته، قیمت بازار مسکن با روند صعودی، که فروشندگان به شدت از آن استقبال می کردند، عدم تعادل ایجاد کرده است. این یکی از مواردی است که او می گوید با افزایش نرخ بهره می تواند ملایم‌تر شود.

استامف می‌گوید که در نهایت این تصمیم می‌تواند به ایجاد یک مکان عادلانه بین خریداران و فروشندگان در بازار مسکن ختم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان