کالیفرنیا، نخستین ایالت با بیشترین دارایی از فسیل دایناسورها

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، شیفتگی انسان به دایناسورها حداقل به ۲۰۰۰ سال قبل و به نوشته های چینی بازمی گردد که استخوان های عظیم اژدها را توصیف می کردند. در قرن هفدهم، یک متصدی موزه انگلیسی، استخوان ران بزرگی را کشف کرد که به نظر متعلق به یک غول انسانی بود. اولین نامگذاری علمی گروهی از حیوانات به نام دایناسورها در دهه ۱۸۴۰ به وجود آمد.

هر ایالت آمریکا خاک خود را برای یافتن فسیل دایناسورها جستجو کرده است، اما برخی از ایالت ها استخوان های دایناسور قدیمی بیشتری نسبت به بقیه دارند و در این میان، هرکسی که به اندازه کافی خوش شانس باشد که به برخی از آنها برخورد کند، احتمالاً عایدی خوبی نسیبش می‌شود؛ شاید بد نباشید بدانید که کامل ترین اسکلت T. rex جهان در یک حراجی در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۳۱٫۸ میلیون دلار رسید.

برای تعیین اینکه کدام ایالت بیشترین فسیل دایناسورها را دارد، استاکر با پایگاه داده Paleobiology ، یک منبع عمومی غیرانتفاعی که سوابق فسیلی موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان را گرد هم می آورد، مشورت کرد. توجه به این نکته مهم است که این سوابق به طور جامع همه سوابق فسیلی دایناسورها در ایالات متحده را منعکس نمی کنند، بلکه نمونه ای را از طریق فسیل های موجود در مجموعه های عمومی نشان می دهند.

ایالات دارای بیشترین فسیل دایناسورها

۱٫ کالیفرنیا: ۱۹۸۸ فسیل کل ثبت شده در PBDB
۲٫ وایومینگ: ۱۱۱۸ فسیل کل ثبت شده در PBDB
۳٫ مونتانا: ۹۴۰ فسیل کل ثبت شده در PBDB
۴٫ نیومکزیکو: ۹۳۵ فسیل کل ثبت شده در PBDB
۵٫ فلوریدا: ۸۹۵ فسیل کل ثبت شده در PBDB

  نمونه‌های فاضلاب، از افزایش سطح کووید در شهرستان سانتا کلارا خبر می‌دهند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان