تعدادی از بزرگترین شهرهای کالیفرنیا در ۱۵۰ سال پیش

پیام جوان: به نقل از فاکس ۴۰، پس از اتمام سرشماری ۱۸۶۰ و انتخاب رئیس جمهور آبراهام لینکلن، آمریکا فروپاشید.

یازده ایالت جنوبی در سال ۱۸۶۱ از اتحادیه جدا شدند و چهار سال خونین جنگ داخلی را آغاز کردند و اساساً تاریخ اجتماعی ایالات متحده را تغییر دادند.

با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها پس از پایان نبرد به دنبال شروعی جدید بودند و تقریباً ۴ میلیون سیاه‌پوست آمریکایی از بردگی رهایی یافته بودند، زمان آن فرا رسیده بود که بسیاری از آمریکایی‌ها به دنبال خانه جدیدی برای زندگی باشند. انتخاب بدیهی برای بسیاری این بود که به سمت غرب حرکت کنند، جایی که زمین بیشتری برای خرید، اسکان و کشت وجود داشت.

بسیاری با واگن سرپوشیده سفر کردند و ماه ها را در مسیری پر گرد و غبار سپری کردند. دیگرانی که تمکن مالی بهتری داشتند، ۲۵ روزه و با کالسکه راهی شدند. همه آنها شهرها و شهرک های جدیدی را انتخاب کردند تا خانه های خود را بسازند و جمعیت ایالات متحده را به طور مساوی در ایالت ها و مناطق مختلف پراکنده کنند. در ۱۰ می ۱۸۶۹، اولین مسیر راه آهن بین قاره ای در سراسر ایالات متحده تکمیل شد و دوره جدیدی از حمل و نقل را آغاز کرد. .

این پروژه زودتر از موعد مقرر و با کمترین بودجه تکمیل شد، هرچند با تلفات، جان بسیاری از جمله مهاجران ایرلندی و چینی که برای کار ۱۲ ساعته در روز زیر آفتاب داغ غرب استخدام شده بودند را گرفت.

مسافران با موتور بخار می‌توانستند در چهار روز کل کشور را دور بزنند، موضوعی که باعث شد موجی از آمریکایی‌ها و مهاجران به سرعت سرزمین‌هایی را اشغال کنند که در غیر این صورت، مستقر شدن در آنها ماه‌ها طول می‌کشد.

  شروع خوب فصل سفر و تعطیلات در فرودگاه سن حوزه

سال‌های بازسازی جنگ داخلی، همراه با واگن‌ها، کالسکه‌ها و مسافران راه‌آهن که زندگی جدیدی در سرتاسر ایالات متحده پیدا می‌کردند، توسعه شهری را که در سرشماری ۱۸۷۰ منعکس شد، بسیار جالب کرد. استاکر فهرستی از بزرگترین شهرهای کالیفرنیا مربوط به ۱۵۰ سال پیش را با استفاده از داده های اداره سرشماری ایالات متحده تهیه کرد.

با رونویسی جدول XXV از نهمین سرشماری ایالات متحده، که قبلاً فقط به صورت PDF در دسترس بود، به راحتی می توان کاوش کرد که مناظر شهری کمتر از یک دهه پس از پایان جنگ داخلی با بهبود و رشد آمریکا چگونه به نظر می رسید.

بزرگترین شهر کالیفرنیا در سال ۱۸۷۰ در بین تمام شهرهای سراسر کشور رتبه ۱۰ را کسب کرد. از ۱۰۰ شهر بزرگ ایالات متحده، ۲ شهر در کالیفرنیا بودند. در لیست زیر، اسامی تعدادی از “شهرهای بزرگ” در ۱۵۰ سال پیش آمده است:

سانتا کلارا، شهرستان سانتا کلارا
کل جمعیت: ۳,۴۶۹

چیکو، شهرستان بوت
کل جمعیت: ۳,۷۱۴

ناپا، شهرستان ناپا
کل جمعیت: ۳,۷۹۱

نوادا، شهرستان نوادا
کل جمعیت: ۳,۹۸۶

سانتا باربارا، شهرستان سانتا باربارا
کل جمعیت: ۴,۲۵۵

سانتا کروز، شهرستان سانتا کروز
کل جمعیت: ۴,۴۳۶

لس آنجلس، شهرستان لس آنجلس
کل جمعیت: ۵,۷۲۸

سن حوزه، شهرستان سانتا کلارا
کل جمعیت: ۹,۰۸۹

ساکرامنتو، شهرستان ساکرامنتو
کل جمعیت: ۱۶,۲۸۳

سن فرنسیسکو، شهرستان سن فرنسیسکو
کل جمعیت: ۱۴۹,۴۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان