• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • جمال ندافی: نکونام بهترین گزینه ایرانی برای سرمربی‌گری استقلال است

جمال ندافی: نکونام بهترین گزینه ایرانی برای سرمربی‌گری استقلال است

پیام جوان: انتخاب سرمربی جدید استقلال و جانشین فرهاد مجیدی مهم‌ترین موضوعی است که باشگاه استقلال این روزها با آن مواجه است. جانشین مجیدی خارجی باشد یا داخلی و اگر قرار است داخلی باشد، نکونام باشد یا فردی دیگر، اهم سئوال هایی است که پیش روی استقلالی‌ها قرار دارد.

جمال ندافی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با مهر در این رابطه گفت: اگر قرار به استخدام مربی خارجی باشد، باید یکی مثل استراماچونی یا بهتر از او را بیاورند. منظور از مربی خارجی صرف داشتن پاسپورت خارجی و چشم‌های آبی نیست. بلکه باید مربی خارجی روی نیمکت تیم بزرگ استقلال بنشیند که تجربه لازم برای هدایت این تیم را داشته باشد.

وی افزود: استراماچونی و پین خاطرات خوشی برای استقلالی‌ها گذاشتند و از نظر من این دو نفر باعث شدند مربیان ایتالیایی با زمینه ذهنی خوب به تهران بیایند. به شخصه دوست دارم مربی بعدی استقلال هم از ایتالیا بیاید.

پیشکسوت استقلال بیان داشت: اگر مربی خارجی منتفی باشد و قرار به استخدام مربی داخلی باشد، بهترین گزینه داخلی فقط جواد نکونام است. نکونام سابقه خوبی دارد و خودش بازیکن استقلال بوده است. او سال‌ها هم در تیم ملی به عنوان بازیکن و مربی شاگرد کی‌روش بوده و آموخته‌های خوبی از او دارد که این آموخته‌ها امروز در مربیگری به کار او می‌آید.

کارشناس فوتبال بیان داشت: البته هر مربی که جانشین مجیدی برای فصل بعد باشد با علم به اینکه کار دشواری برای بیرون آمدن از زیر سایه سرمربی سابق دارد قدم به این عرصه خواهد گذاشت. شاید مربی بعدی هم بتواند این تیم را قهرمان کند، اما اینکه تیم باز هم بدون شکست قهرمان شود کاری تقریباً بعید است.

  داور اماراتی قضاوت دیدار برگشت تیم‌های فوتبال سپاهان و الهلال را برعهده خواهد داشت

هافبک سابق آبی پوشان گفت: مطالبه امروز هواداران و پیشکسوتان هم در واقع نوع مربی نیست، بلکه این است که باشگاه تمهیداتی فراهم نماید که مربی بعدی هم امکان قهرمان کردن تیم را داشته باشد. هواداران هم برای فصل بعد قهرمانی می‌خواهند، همین.

ندافی در ادامه خاطر نشان ساخت: مربی بعدی استقلال برای بستن تیم کار دشواری ندارد چون بیس تیم خوب است و با اندکی اصلاح همین تیم برای فصل بعد هم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. شاید تنها با چند جابجایی مختصر بتوان این تیم را برای سالهای آینده هم در حد مدعی حفظ کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان