• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص شگفت انگیز دارچین برای سلامتی

خواص شگفت انگیز دارچین برای سلامتی

پیام جوان: دارچین در اروپای قرون وسطی ادویه‌ای لوکس به شمار می‌رفت.

به گزارش فرتاک، عرب‌ها این ادویه را از مسیرهای دشوار می‌رسانند و تنها ثروتمندان استطاعت خریدش را داشتند. امروزه دارچین را در تقریباً هر آشپزخانه‌ای می‌توان پیدا کرد. اما این ادویه تنها یک افزودنی خوش طعم برای کیک‌ها و شیرینی‌های ما نیست و می‌تواند به شما پوستی بی نقص دهد و سلامت تان را بهبود دهد.

ممکن است جوش را کمتر کند
دارچین خواص ضد میکروبی دارد که برای درمان جوش مفید است. این ادویه می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌هایی که عامل جوش هستند را از بین ببرد. این ادویه منبع بسیار خوب آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی هم هست که از بدن در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث التهاب شوند و با وقوع این اتفاق، منافذ پوست مسدود می‌شود، امری که منجر به جوش می‌شود.

جلوی پدیدار شدن علائم پیری را می‌گیرد
رادیکال‌های آزاد ممکن است در پیری زودرس پوست هم نقش داشته باشند، امری که باعث ایجاد چین و چروک، تغییر رنگ پوست و کدر شدن پوست می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در دارچین با محافظت از سلول‌ها، از سرعت روند پیری می‌کاهد. دارچین می‌تواند حتی باعث تولید کلاژن شود، چون حاوی عناصری است که تحقیقات نشان داده سطح کلاژن را افزایش می‌دهند.

رنگ پوست را یکدست‌تر می‌کند
دارچین با افزایش گردش باعث رسیدن خون و اکسیژن به پوست می‌شود. این ادویه حاوی یک ماده‌ی قابض است، ماده‌ای شیمیایی که بافت‌های بدن را جمع یا منقبض می‌کند. این ماده ممکن است به افزایش لطافت ظاهری پوست کمک کند و سلامت آن را از داخل هم بهبود بخشد.

  بی خطر بودن واکسن کرونا برای زنان باردار

خواص ضد التهابی دارد
التهاب به بدن کمک می‌کند تا با ویروس‌ها مبارزه و صدمات وارده به بافت‌ها را ترمیم کند. اما این التهاب اگر در بافت‌های خود بدن رخ دهد، ممکن است خطرناک باشد. تحقیقات نشان داده دارچین خواص ضد التهابی دارد و حتی می‌تواند ورم را تسکین بخشد.

ممکن است ریسک ابتلاء به بیماری قلبی را کاهش دهد
تحقیقات می‌گوید استفاده از دارچین در رژیم غذایی خود ممکن است سلامت قلب تان را حفظ کند. در این تحقیقات، موش‌هایی که به مدت ۱۲ هفته رژیم غذایی پرچربی حاوی دارچین داشتند وزن کمتری اضافه کردند تا موش‌هایی که در این مدت غذاهای پرچرب، اما بدون دارچین مصرف می‌کردند. داشتن یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است منجر به بروز بیماری قلبی شود و استفاده از دارچین در غذاهای خود ممکن است به تعدیل این ریسک کمک کند.

به کاهش وزن کمک می‌کند
دارچین سرشار از فیبر است، ماده‌ای که حس سیری می‌دهد و به مقابله با هوس‌های غذایی کمک می‌کند. دارچین سرعت سوخت و ساز را هم بیشتر می‌کند، چون بدن برای پردازش این ادویه انرژی بیشتری مصرف می‌کند تا دیگر مواد غذایی.

ممکن است حافظه را بهبود دهد
دارچین ممکن است به عقب افتادن پیری مغز و کاهش استرس اکسیداتیو سلول‌های مغزی کمک کند. این ادویه ممکن است انعطاف پذیری را در هیپوکامپوس بیشتر کند؛ بخشی از مغز که به حافظه مربوط می‌شود. تحقیقات نشان داده این ادویه برخی عوارض بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون را هم بهبود می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان