• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • مقامات بهداشتی سن فرنسیسکو، اولین مورد احتمالی آبله میمون را در ساکنین این شهر شناسایی کردند

مقامات بهداشتی سن فرنسیسکو، اولین مورد احتمالی آبله میمون را در ساکنین این شهر شناسایی کردند

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، سن فرنسیسکو آخرین شهر کالیفرنیا است که روز جمعه یک مورد احتمالی آبله میمون را گزارش کرده است. مقامات بهداشتی می گویند که برای این مورد آماده هستند.

مقامات دپارتمان بهداشت عمومی سن فرنسیسکو بیانیه‌ای صادر کردند که می‌گویند در صورت شیوع آبله میمون در جامعه، تماس نزدیک با افراد متعدد می‌تواند فرد را در معرض خطر قرار دهد، اما این خطر برای عموم مردم کم است.

دکتر سوزان فیلیپ، افسر بهداشت می‌گوید: ما می‌خواهیم تاکید کنیم که این بیماری مانند کووید-۱۹ به راحتی از طریق هوا پخش نمی‌شود، اما می‌خواهیم افرادی که ممکن است در معرض آن قرار گرفته‌اند مراقب علائم باشند و در صورت بروز علائم بیماری فوراً به پزشک مراجعه کنند. در حالی که اکثر موارد به خودی خود برطرف می شوند، آبله میمون در موارد نادر می تواند جدی باشد و ما می خواهیم از گسترش بیشتر در جامعه جلوگیری کنیم.

اداره بهداشت گفت که مورد شناسایی شده در یکی از ساکنان سن فرنسیسکو از طریق آزمایش در آزمایشگاه وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا به دست آمد. گفته می شود که این فرد به مکانی سفر کرده است که شیوع این بیماری در آن منطقه وجود دارد.

اداره بهداشت گفت که این فرد هیچ تماس نزدیکی را در طول دوره زمانی که ممکن است عفونت را گسترش داده باشد گزارش نکرده است.

افزایش اخیر موارد در روز پنجشنبه سه مورد در ساکرامنتو و یک مورد احتمالی دیگر در شهرستان لس آنجلس را گزارش می‌کمد.

دکتر پیتر چین هانگ، متخصص بیماری های عفونی UCSF، گفت که کالیفرنیا می تواند انتظار داشته باشد موارد بیشتری را مشاهده کند، اما تاکید کرد که نیازی به وحشت نیست.

  دستگیری هفت نفر در سن حوزه به جرم قمار، خرید و فروش مواد مخدر و فروش اموال مسروقه

علت شناخته شده انتشار این بیماری، تماس طولانی مدت با فرد آلوده و مایعات بدن است. داشتن تماس فیزیکی نزدیک، از جمله رابطه جنسی، با افراد متعدد می تواند فرد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آبله میمون قرار دهد.

با این حال، وزارت بهداشت گفت که باید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی گسترش ویروس یاد گرفت و اطمینان حاصل کرد که دستورالعمل های بهداشت عمومی مطابق با آن تکامل می یابد.

علائم آبله میمون عبارتند از: تب، سردرد، درد عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی لرز و خستگی.

آبله میمون می تواند از طریق لباس یا ملحفه فرد مبتلا نیز منتقل شود.

دوره نهفتگی آبله میمون معمولاً ۷-۱۴ روز است اما می تواند بین ۵-۲۱ روز نیز طول بکشد.

مقامات بهداشتی خاطرنشان می کنند که آبله میمون با وجود مجموعه ای از موارد ابتلا در سراسر جهان و در ایالات متحده، نادر است

ضایعات مرتبط با آبله میمون می‌تواند شبیه بثورات و ضایعات ناشی از سیفلیس و تبخال باشد که بیماری‌های مسری‌تری هستند.

اگر در معرض آبله میمون قرار گرفته اید، باید فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. پزشکان نیز باید موارد را به کنترل بیماری های واگیر SF DPH گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان