• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • عوامل اصلی موثر در تغییر رنگ دندان ها

عوامل اصلی موثر در تغییر رنگ دندان ها

پیام جوان: علت تغییر رنگ دندان و رنگ زرد روی دندان اغلب به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می باشد که باید برای جلوگیری از آن برخی نکات مهم را رعایت کنید.

به گزارش فرتاک، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود ، دندان ممکن است بر اثر پروسه های مختلف کم کم رنگ خود را از دست بدهد و مواد درونش تغییر کند و دندان پزشکان تغییر رنگ دندان ها را به سه دسته بندی تقسیم می کنند:

تغییر رنگ به دلیل عوامل خارجی
این تغییر رنگ زمانی اتفاق می افتد که لایه بیرونی دندان در اثر مصرف قهوه، نوشابه یا دیگر نوشیدنی ها و غذاها دچار تغییر رنگ شود و سیگار کشیدن نیز می تواند این اتفاق را رقم بزند.

تغییر رنگ داخلی
زمانی که ساختار داخلی دندان تیره یا زردتر می شود، علت هایی نیز شامل در معرض قرار گرفتن فلوراید در دوران کودکی است و مصرف آنتی بیوتیک تتراسایکلین در نیمه دوم بارداری و یا برای کودکان ۸ یا زیر ۸ سال این اتفاق را رقم می زند.

تغییر رنگ به علت سن
این موضوع می تواند ترکیبی از عوامل درونی و بیرونی باشد وعلاوه بر آن سیگار و غذا نیز بی تاثیر نیستند. لایه رویی دندان نیز با بالا رفتن سن کم کم نازک می شود و بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند.

تیره شدن دندان ها
سایر عوامل تاثیر گذار در تغییر رنگ دندان

آماس زردپی:
در کبد ما ممکن است اتفاقاتی رخ دهد و باعث تغییر رنگ دندان ها شود اما همیشه نباید به این موضوع توجه کنیم. اول اینک باید سعی کنیم هرچه سریع تر علت را پیدا کنیم ، اگرچه که احتمال ها بسیار متنوع تر از مشکلات کبدی می باشد.

  این بیماری‌ها می‌توانند باعث خشکی دهان شوند

ضربه:
در بسیاری از موارد تغییر کردن رنگ دندان در نتیجه افتادن یا ضربه به آن ایجاد می شود و معمولاً این اتفاق برای دندان های جلویی بیش از همیشه رخ می دهد که عموماً رنگ دندان ها را به طوسی، قهوه ای یا زرد تیره تغییر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان