چرا روز یادبود تغییر کرد تا همیشه دوشنبه باشد

پیام جوان: به گزارش فاکس ۴۰، روز یادبود، یک تعطیلات در ایالات متحده برای گرامیداشت کسانی که در حین خدمت در ارتش جان خود را از دست دادند، هر سال در همان روز از ماه به مدت یک قرن جشن گرفته می شد؛ قبل از اینکه کنگره رای به انتقال آن برای همیشه در روز دوشنبه رای دهد.

طبق گزارش وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده (VA)، تا پایان جنگ داخلی در سال ۱۸۶۵، چندین مکان در سراسر کشور با گذاشتن گل بر روی قبرهای سربازان کشته شده در روزهای مختلف، اغلب در بهار، ادای احترام می کردند.

در سال ۱۸۶۸، سرلشکر جان آ. لوگان، رئیس گروهی از کهنه سربازان اتحادیه، اعلام کرد که این گروه در ۳۰ می همان سال، روز تزئین را که در آن زمان نامیده می شد، برگزار می کند. طبق گفته  VA، این تاریخ به مرور زمان توسط ایالت ها و تأسیسات نظامی مختلف پذیرفته شد.

در سال ۱۹۶۸، کنگره قانون یکنواخت تعطیلات دوشنبه را تصویب کرد که روز یادبود را به یک تعطیلات فدرال تبدیل کرد که همیشه در آخرین دوشنبه ماه می از سال ۱۹۷۱ شروع می شد.

این قانون همچنین سه تعطیلات دیگر فدرال را در روزهای دوشنبه ایجاد یا تغییر داد: روز تولد واشنگتن (که اغلب به عنوان روز رئیس جمهور از آن یاد می شود)، روز کلمبوس، و روز سربازان. روز جانباز بعداً به تاریخ تعیین شده اصلی خود یعنی ۱۱ نوامبر بازگشت.

تعطیلات به شکلی تغییر یافتند تا کارگران در کشور بتوانند از تعطیلات آخر هفته طولانی‌تری لذت ببرند. رئیس جمهور لیندون بی. جانسون با امضای قانون تعطیلات یکنواخت دوشنبه امیدوار بود که آمریکایی ها را تشویق کند تا از اوقات فراغت استفاده کنند.

«لایحه‌ای که امروز امضا می‌کنیم به آمریکایی‌ها کمک می‌کند تا از کشوری که میراث باشکوه آنهاست لذت بیشتری ببرند. همچنین به کار دولت کمک می کند و کارایی جدیدی را برای اقتصاد ما به ارمغان می آورد…

این برای خانواده ها و فرزندان ما بسیار مفید خواهد بود. این به خانواده هایی که در فاصله ای دور از هم زندگی می کنند این امکان را می دهد که زمان بیشتری را با هم بگذرانند. آمریکایی ها می توانند دورتر سفر کنند و بیشتر از این سرزمین زیبای ما دیدن کنند. آنها می توانند در طیف وسیع تری از فعالیت های تفریحی و فرهنگی شرکت کنند…

چشم انداز جانسون همیشه آنطور که برنامه ریزی شده عمل نمی کند. بر اساس دفتر آمار کار ایالات متحده، ۹۰٪ از کارگران غیرنظامی روز یادبود را به عنوان تعطیلات با حقوق در سال ۲۰۱۸ دریافت کردند، اما این میزان برای تولد واشنگتن (۲۴٪) و روز کهنه سربازان (۱۹٪) بسیار کمتر بود.

  سگ پلیس یک بار کوکائین به ارزش 10.5 میلیون دلار را کشف کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان