• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا می‌گوید که در حال بررسی حمله مرگبار تگزاس و عملکرد پلیس در جریان آن است

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا می‌گوید که در حال بررسی حمله مرگبار تگزاس و عملکرد پلیس در جریان آن است

پیام جوان: به نقل از دویچه وله، سه‌شنبه، سوم خرداد (۲۴ می) جوانی ۱۸ ساله‌ با یورش به مدرسه‌ای در ایالت تگزاس آمریکا ۱۹ کودک و دو معلم را به قتل رساند و بسیاری را مجروح کرد. این مدرسه در شهرک یووالد در ۱۳۵ کیلومتری غرب سن آنتونیو قرار دارد.

در پی آن، بحث‌های گسترده‌ای درباره عملکرد و اقدام‌های پلیس آمریکا برای پایان دادن به این حمله و نجات جان دانش‌آموزان، آموزگاران و کارکنان مدرسه صورت گرفت و گزارش‌ها و اطلاعات گاه متناقضی منتشر شد.

از جمله بحث‌برانگیزترین موارد، نهادهای مسئول در ایالت تگزاس روز جمعه در گزارشی اعلام کردند که دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه چندین بار برای کمک با ۹۱۱ (شماره تلفن پلیس آمریکا) تماس گرفتند و این در حالی بود که ده‌ها نیروی پلیس، توسط فرمانده‌شان در راهروی مدرسه متوقف شده‌ و منتظر مانده بودند.

حال، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا می‌گوید که در حال بررسی این حمله مرگبار و عملکرد پلیس در جریان آن است.

آنتونی کولی، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت که این تحقیق به شیوه‌ای منصفانه، بی‌طرفانه و مستقل انجام خواهد شد و نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

شهردار یووالد که این حمله مرگبار در آن رخ داده نیز می‌گوید هدف از این تحقیقات، تهیه گزارشی ”مستقل” درباره وقایع روز این حادثه است تا از آن، درس‌هایی برای حملات احتمالی دیگر در آینده گرفته شود.

حادثه یادشده گرچه مرگبارترین حمله مسلحانه در مدارس ایالت تگزاس به شمار می‌رود اما در دیگر ایالت‌های آمریکا سابقه داشته است.

از جمله، دسامبر سال ۲۰۱۲ مرد مسلح ۲۰ ساله‌ای با حمله به مدرسه سندی هوک در ایالت کانکتیکت ۲۰ دانش‌آموز و شش بزرگسال را به قتل رساند.

  Chris Durkin has seized opportunity from D.C. United’s injuries

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به تازگی آمار تیراندازی به شهروندان در مکان‌های عمومی در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که مطابق آن سال گذشته ۶۱ حادثه تیراندازی در ایالت‌های مختلف رخ داده است.

موارد تیراندازی به شهروندان در سال ۲۰۲۱ به نسبت سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته و طی آنها ۱۰۳ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مجروح شده‌اند.

فاجعه یووالد بحث در باره تشدید قوانین اسلحه در ایالات متحده را دوباره به جریان انداخته است. با این حال و به باور بسیاری، بعید به نظر می‌رسد که قانونگذاران مخالف حمل سلاح توسط شهروندان بتوانند موفقیتی کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان